حذف اجبار از طرح هدایت تحصیلی/راهکارهای خانواده ها جهت اعتراض به طرح هدایت تحصیلی/فرصت دانش آموزان پایه دهم برای ثبت نام تا پایان مرداد

13:44 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۸۹۴
معاون پژوهشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش راهکارهای در نظر گرفته شده برای خانواده ها جهت اعتراض به طرح هدایت تحصیلی را تشریح کرد.
راهکارهای خانواده ها جهت اعتراض به طرح هدایت تحصیلی / فرصت دانش آموزان پایه دهم برای ثبت نام تا پایان مردادبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حمید رضا کفاش با اشاره به حذف اجبار از طرح هدایت تحصیلی گفت: کلمه اجبار در موضوع هدایت تحصیلی مطرح نبوده و دانش آموزان می توانند بر اساس امکانات موجود در مناطق نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی افزود: هدایت تحصیلی با توسعه متوازن رشته های تحصیلی در سراسر کشور مرتبط است و باید توجه  کنیم که در کشور چه رشته هایی نیاز است.

معاونت پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به امکانات مختصر این وزارتخانه در برخی از شهرها و روستاها تصریح کرد: در برخی از شهرها و روستاها با کمبود امکانات دربرخی از مدارس مواجه هستیم وهمین موضوع سبب شده دانش آموزان نتوانند دررشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

کفاش از ثبت نام 80 درصد دانش آموزان پایه دهم خبر داد واظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد دانش آموزان پایه دهم ثبت نام خود را نهایی کرده و خانواده های آنها دغدغه ای برای ثبت نام دانش آموزان ندارند.

وی در خصوص آخرین مهلت خانواده ها جهت ثبت نام دانش آموزان خود در پایه دهم خاطر نشان کرد: خانواده ها می توانند تا پایان مرداد ما نسبت به ثبت نام دانش آموزان خود در پایه دهم اقدام کرده و از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر دانش آموزی موفق نشود در رشته مورد علاقه خود وارد شود آیا امکانی برای اعتراض آن وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر دانش آموزی در رابطه با ثبت نام در رشته مورد علاقه خود مشکل داشت می تواند با مراجعه به ستاد هدایت تحصیلی در ادارات مناطق اعتراض خود را مطرح و منتظر پاسخ بماند.

کفاش با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون طرح هدایت تحصیلی اذعان کرد: اینکه گفته می شود در طرح هدایت تحصیلی اجبار مطرح است را نمی پذیریم بلکه در این طرح به دلیل نبود امکانات درپاره ای از مواقع دانش آ‌موزان به رشته های غیر از رشته مورد علاقه خود هدایت می شوند.





مرتضی نادری
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
من با معدل 20 و یک سال تلاش پی در پی و رفتن به کلاس های اموزشی نمی توانم رشته ی مورد علاقه ی خودم را انتخاب کنم چون در ازمون یک اشتباه کردم و دیگر فرصت نکردم اشتباهم را جبران کنم خواهشمندم به من اجازه دهید به رشته ی مورد علاقه ام تجربی که سال ها به فکرش بوده ام بروم
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
0
حالا مگه نوع دیپلم در کنکور موثره؟ اگه علاقه دارین تجربی برین با هر دیپلمی تو کنکورش شرکت کنین اینطوری یک مهارتم یاد میگیرین. اگه کنکور سخت تجربی قبول نشدین حداقل یک مهارت دارین. بیکار نمیمونین اتفاقا طرح خوبیه باید با شدت اجرا بشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *