معرفی ورزشگاه های المپیک 2016 +تصاویر

12:06 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۸۱۰
رقابتهای المپیک ریو در چهار منطقه و پارک جداگانه ماراکانا، کوپاکابانا، بارا و دئودورو در شهر ریودوژانیرو برگزار می شود.
 به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، منطقه بارا، در غرب ریو در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارد که منطقه ای مرفه نشین محسوب می شود. پارک المپیک بارا، دهکده المپیک، مرکز نمایشگاهی ریو، زمین گلف، و شبه جزیره پونتال در آن قرار دارد.

پارک المپیک بارا: این پارک منحصرا برای بازیهای المپیک ساخته شده است و 9 استادیوم در آن قرار دارد. مکان آن مربوط به پیست قدیمی فرمول یک که جایزه بزرگ برزیل در دهه 80 میلادی در آن برگزار می شد، است. پس از رقابت‌های المپیک، این پارک به مرکز تمرین المپیک برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی برزیل تبدیل خواهد شد.

معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


کاریوکا آرنا: کاریوکا آرنا مجموعه ای سه گانه از سالن‌هایی است که رقابتهای بسکتبال، جودو، کشتی، شمشیربازی و تکواندو المپیک در آن برگزار می شود. کاریوکا آرنای 3 استادیومی موقتی است و پس از المپیک تبدیل به مدرسه عالی ورزش خواهد شد.


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


سالن المپیک ریو: این سالن که در سال 2007 افتتاح شده است و پیش از این سالن ریو نامیده می شد، حدود 15 هزار نفر ظرفیت دارد. رقابتهای ژیمناستیک (هنری، ریتمیک، ترامپولین) در آن برگزار می شود.


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


فیوچر آرنا: این سالن با ظرفیت 12000 نفر، میزبان رقابتهای هندبال در المپیک ریو است.


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016



مرکز آبی ماریا لنک: این استخر روباز، محل برگزاری رقابتهای شیرجه، شنای هماهنگ و دور مقدماتی واترپولو است. ظرفیت این سالن 6000 نفر است.

معرفی ورزشگاه های المپیک 2016



استادیوم ورزشهای آبی المپیک: در این استادیوم مرحله نهایی واترپولو و رقابتهای شنای المپیک ریو برگزار می شود. طرفیت آن حدود 15000 نفر است. 


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


مرکز تنیس المپیک: این مرکز با 15 زمین تنیس و یک استادیوم تنیس با ظرفیت 10000 نفر، از مهمترین استادیوم های ریو به شمار می رود.



معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


پیست دوچرخه سواری ریو (ولودروم): این پیست با ظرفیت 5000 تماشاگر، مسابقات دوچرخه سواری پیست را میزبانی خواهد کرد.


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


مرکز نمایشگاهی ریو: این مرکز در اصل محل برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی در ریو است. این مرکز بزرگترین مرکز نمایشگاهی در آمریکای جنوبی است. در چهار سالن آن، رقابنهای وزنه برداری، تنیس روی میز، بدمینتون و بوکس برگزار خواهد شد.



معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


دهکده المپیک ریو: این دهکده محل اقامت ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خواهد بود. 31 ساختمان 17 طبقه و 3604 واحد آپارتمان در آن قرار دارد. گنجایش این دهکده، 18000 نفر است. البته بعضی از ورزشکاران پس از اقامت در آن از اوضاع آن و خرابی های موجود و نشت لوله ها و سیمکشی انتقاد کردند و حتی کاروان استرالیا این دهکده را چند روز تحریم کرد و در هتل اقامت گزید. همچنین مراکز فروشگاهی و خدماتی بسیاری برای ورزشکاران در آن قرار دارد. سالن غذاخوری آن، حدود 2 هکتار مساحت دارد.



معرفی ورزشگاه های المپیک 2016


زمین گلف المپیک: گلف نخستین بار در المپیک شرکت می کند. این زمین گنجایش حضور 20000 تماشاگر را داراست. 




معرفی ورزشگاه های المپیک 2016



شبه جزیره پونتال: در این مکان رقابتهای پیاده روی و دوچرخه سواری تایم ترایل برگزار می شود. همچنین بخشی از مسیر دوچرخه سواری جاده نیز از اینجا عبور می کند.


معرفی ورزشگاه های المپیک 2016
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *