نگاه کلینتون به ایران بسیار تندتر و بدتر از اوباما است/ با آمدن هیلاری تحریم ها شدیدتر خواهد شد

8:07 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۱۸۶
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: نگاه کلینتون به ایران بسیار تندتر و بدتر از اوباما است، اگر رئیس جمهور شود هم تحریم ها علیه ایران افزایش پیدا می کند و هم فشارهای بیشتری به کشورمان اعمال خواهد شد.
ایدزیفواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی ، پیرامون اظهارات تیم کین زوج انتخاباتی هیلاری کلینتون درباره اینکه کلینتون در سمت وزیر امور خارجه یکی از عوامل اعمال تحریم های سخت علیه ایران محسوب می شد اظهار کرد: اظهارات تیم کین تکرار حرف های کلینتون است که نگاهش نسبت به ایران بسیار تندتر و بدتر از اوباما است و اگر رئیس جمهور شود هم تحریم ها علیه ایران افزایش پیدا می کند و هم فشارهای بیشتری به کشورمان اعمال خواهد شد.

وی افزود: اینکه توافق هسته ای در نهایت به کجا می رسد نکته مهمی است زیرا باید بگویم که در کشورما هیچ گاه کسی با اصل مذاکرات مشکلی نداشت به گونه ای که بیش از 16 سال است که ایران در حوزه هسته ای مذاکره می کند و کسی به آن انتقادی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: اشکالی به نحوه مذاکره پیرامون بحث هسته ای کشورمان وجود دارد در باب نحوه مذاکره است زیرا ما در مقابلمان دشمن توانمندی را دارند که با هوشمندی وارد عمل می شود از این رو اینکه در مقابله با این دشمن چگونه عمل کنیم و چقدر به این دشمن اعتماد داشته باشیم و چگونه با آنها مذاکره کنیم دارای اهمیت است و از جمله موضوعاتی است که جای بحث دارد.

ایزدی با اشاره به بیانات دیروز مقام معظم رهبری در جمع مردم تاکید کرد: اشاره مقام معظم رهبری به برجام و اینکه حقانیت عدم اعتماد به طرف مقابل را مطرح کردند را به خوبی می توان در توافق برجام مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما کسانی را در داخل کشور داریم که آمریکا را کدخدا می دانند و معتقدند که باید ذیل دستورات آمریکا عمل و زندگی کرد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات روز گذشته خود مصداقی را پیرامون اتفاقات اخیر ترکیه مطرح کردند که قابل تامل است ایشان تاکید داشتند که حتی ترکیه که کشوری که با آمریکا همراه و هم پیمان است و اسلامی در آن روایج پیدا کرده که بسیار رقیق و جدی نیست نیز از گزند آمریکایی ها دور نمانده و آمریکایی ها علاقه مند به کودتا در این کشور هستند و آن را سازماندهی می کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: روند اتخاذ شده از سوی آمریکا در رابطه با کشورهای مختلف نشان می دهند که اگر ما رابطه مان را با آمریکا خوب کنیم و عضو ناتو هم شویم آنها دست از سر ما برنمی‌دارند.

ایزدی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه‌ها از توافق هسته ای گذشته و معلوم شده است که تقریبا هیچ از این توافق حاصل کشور نشده است ما باید در نهایت پی ببریم با تغییر رفتار آمریکایی ها راضی نمی شوند چون آمریکایی ها مشکلشان توانمندی کشور ایران است.

وی افزود: ما اگر رفتار و سیاستمان را تغییر دهیم باز هم توانمندی در کشورمان وجود دارد و از این رو آمریکایی ها با ما مشکل خواهند داشت.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه توانمندی ها جز مباحثی است که در اختیار ما نیست گفت: تا زمانی که این توانمندی ها در ایران وجود دارد آمریکا با ما مشکل دارد وخواهد داشت.

ایزدی با اشاره به اینکه ما در موضوع برجام باید به اجماع برسیم تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز هیچ اجماعی در موضوع برجام در کشور رخ نداده است از این رو ما هر چقدر دیرتر درباره برجام به اجماع برسیم کشور ضرر خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *