مقبره «سید عباس» شهر هرات بدون نبش قبر جابجا شد

11:42 - 10 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۸۳۹
آیین معنوی انتقال مقبره سید عباس شهر هرات بدون نبش قبر همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام «حسین زارع‌زاده» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: «سید عباس»(ع) شهر هرات، شخصیت کریمی بوده که از سالیان گذشته مورد توجه و احترام مردم منطقه و حتی دیگر شهرستان‌ها بوده است و کراماتی از ایشان نقل شده است.

وی افزود: از سالیان گذشته  و بر اثر توسعه شهر و خیابان‌های اصلی، مقبره این سید بزرگوار در کنار خیابان و میدان اصلی شهر هرات واقع و امکان هرگونه ساخت بقعه‌ای از آن سلب شده بود به‌نحوی که وضعیت مقبره در شأن و منزلت این سید کریم نبود و همه مسئولان ارشد شهرستان از سال‌های گذشته تاکنون خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید بودند.

زارع‌زاده در ادامه گفت: با پیگیری‌های دلسوزانه فرماندار و امام جمعه شهرستان امکان انتقال مقبره بدون نبش آن از مراجع تقلید استفتا شد که در پاسخ با آن موافقت شد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های همه جانبه با حضور کارشناسان فرمانداری و اداره‌کل اوقاف استان قطعه زمینی برای احداث مقبره سید عباس انتخاب و سند رسمی آن اخذ شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: عملیات جابجایی این مقبره توسط پیمانکاری که تجربه جابجایی قبور مطهر شهدا را داشت، انجام شد و مقبره انتقال یافت.

وی اظهار کرد: عملیات جابجایی بدین صورت بوده که حریم مقبره از طرفین و زیر آن با رعایت فاصله مجاز بدون این که نبشی صورت گیرد، در یک محفظه بتنی قرار گرفته و جابجا شد.

زارع‌زاده یادآور شد: همه پیگیری‌های مسئولان و مردم هم‌چنین تلاش‌های تیم عمرانی برای فراهم کردن مکانی است که ملجا و پناه معنوی مردم باشد و به یکی از قطب‌های فرهنگی شهر تبدیل شود.

براساس این گزارش، آئین معنوی جابجایی این مقبره با حضور گسترده مسئولین استان و مردم ولایت‌مدار هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از میدان معلم به طرف بلوار خلیج‌فارس جنب ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *