ثبت‌نام 10 هزار نفر در مسابقات «نورالهدی 9»

0:20 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۸۳
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ثبت‌نام حدود 10 هزار نفر در آخرین دوره مسابقات «نورالهدی» از رشد 20 درصدی تعداد شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی ، یوسف افراش معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان، با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی 9» اظهار کرد: نام‌نویسی در این رقابت‌ها از ۱۵ خردادماه آغاز شد و تا پایان تیرماه ادامه داشت که در این مدت 9200 نفر از طریق سایت تلاوت ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل عدم دسترسی به اینترنت امکان ثبت‌نام از طریق سامانه را نداشتند، افزود: به منظور سهولت ثبت‌نام برخی از افراد از طریق مراجعه به ادارات سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها آمادگی خود برای شرکت در مسابقات «نورالهدی» را اعلام کردند که هنوز آمار دقیقی از تعداد این افراد نداریم اما به طور حتم تعداد شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها حدود ۱۰ هزار نفر خواهد بود.

افراش از رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات «نورالهدی» خبر داد و گفت: در مدت زمان تعیین شده 7500 نفر در رشته یک جزء(تفسیر جزء ۳۰ قرآن) و بیش از ۲ هزار نفر در رشته سه جزء(تفسیر اجزای ۲۷ تا ۲۹) ثبت‌نام کردند که در این بین استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، کرمانشاه و همدان بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این آزمون‌ را داشتند.

معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه آخرین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» ۱۲ آذرماه به صورت هم‌زمان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: افرادی که در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند تا ۱۰ مردادماه فرصت دارند اطلاعات خود را ویرایش کنند چرا که پس از آن ما باید برای صدور کارت ورود به جلسه و مشخص کردن مراکز آزمون‌ها بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان برنامه‌ریزی کنیم.

 مسابقات «نورالهدی» بزرگ‌ترین مسابقات در عرصه تفسیر قرآن کریم است که هر سال به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود. امسال این رقابت‌ها به ایستگاه پایانی می‌رسد و آخرین دوره آن با حضور حدود ۱۰ هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *