ماجرای دستگیری اشرار در ایرانشهر/ از کشف سرنخ‌های تازه تا صدور کیفرخواست

10:00 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۷۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ماموران نیروی انتظامی در پی پیگیری پرونده سرقت مسلحانه در ایرانشهر به سرنخ تازه‌ای رسیدند که پس از درگیری 2 پرسنل انتظامی ایرانشهر به شهادت و دو شرور نیز به هلاکت رسیدند، با دستگیری متهمان دیگر، پرونده در بهمن ماه مطرح رسیدگی قرار گرفت و با انجام استعلامات از مخابرات، پلیس آگاهی و پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده در اواخر تیرماه صادر شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اوایل بهمن ماه سال 94 بود که ماموران نیروی انتظامی ایرانشهر در پیگیری پرونده سرقت مسلحانه به سرنخ تازه‌ای در این شهرستان رسیدند و منزلی را  در خیابان کشاورز جنوبی ایرانشهر که 4 نفر از اشرار و سارقین مسلح در آن سکونت داشتند را شناسایی کردند.
 
** دستگیری افراد شرور در کمتر از دو ساعت
 
سارقان و اشرار مسلح با گروگان‌گیری خانواده‌ای سعی بر متواری‌شدن از منطقه را داشتند که با هوشیاری پرسنل انتظامی در 2 ساعت درگیری خانواده آزاد و دو تن از اشرار دستگیر شدند،  دو تن دیگر حین فرار از دست پلیس به خانه‌ یکی از اهالی هجوم برده و اعضای آن را به گروگان گرفتند.
 
**شرح حال ماجرا از زبان دادستان ایرانشهر

 
خانی دادستان ایرانشهر در این زمینه به ، گفت: پلیس سریعا جهت آزادی گروگان‌ها اقدام می‌کند؛ که در پی درگیری ماموران ناجا با این افراد 2 پرسنل انتظامی ایرانشهر به شهادت رسیدند و دو شرور نیز به هلاکت می‎رسند.
 
دادستان ایرانشهر در پایان بر قاطعیت دستگاه قضا با متخلفان تاکید کرد و گفت: چند قطعه  اسلحه و مهمات  در جریان درگیری با اشرار کشف شده که برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شد.
 
**صدور قرار بازداشت موقت برای اشرار
 
برای این دو نفر قرار بازداشت موقت صادر شد و با توجه به این قرار در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تا شناسایی اموال مسروقه و دستگیری برخی افراد دیگر که متواری هستند همچنان ادامه دارد.
 
**کشف اسلحه و مهمات و ارسال آن به پلیس آگاهی به منظور بررسی
 
دادستان ایرانشهر در ارتباط با اسلحه و مهماتی که در جریان درگیری با اشرار کشف شده بود گفت: همانطور که بیان کردم مهمات برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شده است و از طرفی رسیدگی به این پرونده نیازمند کار کارشناسی و زمانبر است.
 
**تایید بازداشت موقت اشرار و صدور نیابت قضایی
 
خانی در 29 فروردین ماه از ارسال نیابت قضایی و تایید قرار بازداشت موقت متهمان خبر داد و گفت: نیابت قضایی برای اخذ گواهی انحصار وراثت به خانواده‌های دو ماموری که در این درگیری به شهادت رسیدند ارسال شده است.
 
یک نیابت قضایی به دادگاه بخش شیب کوه در مورد شهید مهدی اسماعیلی همچنین نیابت قفضایی به دادگاه شاهین شهر اصفهان در مورد شهید حیدری ارسال شده است، تا اظهارات آنها اخذ و مشخص شود ورثه این دو شهید چه کسانی هستند که به عنوان اولیای دم حق تعقیب پرونده را دارند.
 
دادستان ایرانشهر افزود: نیابت قضایی و گواهی انحصار وراثت باید از دادگستری این دو شهرستان صادر و کپی آن به اصل پرونده ضمیمه شود.
 
** استعلام از مخابرات و اعتراض اشرار به قرار بازداشت موقت
 
خانی تصریح کرد: همچنین از مخابرات نیز استعلاماتی صورت گرفته که هنوز پاسخ آن اعلام نشده است، از طرفی با اعتراض مجدد متهمان نسبت به ابقای قرار بازداشت، اصل پرونده دوباره جهت رسیدگی به اعتراض به دادگاه ارسال شد.
 
**گواهی انحصار وراثت ضمیمه پرونده شد
 
همچنین دادستان ایرانشهر روز گذشته در گفت‌وگو با میزان از ارسال پاسخ نیابت قضایی خبر داد  و گفت: پاسخ نیابت قضایی برای اخذ گواهی انحصار وراثت به خانواده‌های دو ماموری که در این درگیری به شهادت رسیدند، ارسال و ضمیمه پرونده شد.
 
خانی تصریح کرد: نظریات پزشکی قانونی در مورد رئیس پلیس آگاهی که در این درگیری مجروح شده هنوز اعلام نشده و از طرفی برای وی نیز نیابت قضایی ارسال شده  بود تا اظهارات گرفته شود و اگر نیاز به معاینه مجدد باشد به پزشکی قانونی معرفی شود و اقدامات لازم صورت گیرد که پاسخ آن هنوز نیامده است.

**کیفرخواست پرونده صادر شد

دادستان ایرانشهر در اواخر تیرماه سال جاری به گفت: نظریات پزشکی قانونی در مورد رئیس پلیس آگاهی که در این درگیری مجروح شده اعلام و پرونده تکمیل شد.
 
این پرونده با وجود اینکه نیازمند کار کارشناسی است اما روند آن تا به امروز رو به جلو بوده و در نهایت در اواخر تیرماه با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده آماده تعیین وقت دادرسی شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *