تاثیر پوشش نامناسب بر نتیجه کسب شده ورزشکاران المپیکی / طرح جدید نمایانگر بزرگی ایران است

9:02 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۵۳۱
یک رفتار شناس لباسهای جدید طراحی شده برای ورزشکاران المپیکی ایران را عاملی برای کسب نتایج بهتر در رقابتهای المپیک دانست.
تاثیر پوشش نامناسب بر نتیجه کسب شده ورزشکاران المپیکی / طرح جدید نمایانگر بزرگی ایران است

مجید ابهری درگفت وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: ورزشکاران نمایندگان ملت هستند وظاهر وهمچنین رفتار آنها نشان دهنده فرهنگ و تربیت ایرانی ، اسلامی است.

وی افزود: از نگاه رفتار شناسی تیم های ملی که به رقابت های وزرشی اعزام می شوند در صورتی که پوشش مناسبی نداشته باشند در نتایج کسب شده آنها تاثیر می گذارد.

این رفتار شناس با تاکید بر اینکه یک پوشش مناسب باید از لحاظ زیبایی و شایستگی مورد تایید باشد اظهار کرد: ملی پوشانی که قرار است به رقابتهای المپیک اعزام شوند باید پوششی زیبا و شایسته از منظر رنگ،‌ دوخت وطرح داشته تا روحیه آنها تقویت شده و بتوانند همپای سایر ورزشکاران دیگر کشورها در میدان مسابقه حاضر شوند.

ابهری با اشاره به لزوم حفظ فرهنگ ایرانی در پوشش ورزشکاران ملی تصریح کرد: مردان و زنان ورزشکار که نمایندگان ایران در رقابتهای المپیک هستند علاوه بر پوشش شخصی باید در پوشش تیمی نیز شرایط وفرهنگ ایران را حفظ کرده وعلاوه بر آن فرهنگ غنی ایران را نیز به جهانیان ثابت کنند.

وی ادامه داد: حجاب بانوان در این رقابتها نیز از جمله دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و جلوه یک زن مسلمان ایرانی در مسابقات به نمایش گذاشته شود.

این رفتار شناس با انتقاد از طراحی لباس اولیه ورزشکاران المپیکی ایران اذعان کرد: متاسفانه کمیته ملی المپیک در تهیه لباسهای ورزشکاران در رقابتهای المپیک بی سلیقگی زیادی به خرج داد ونخستین لباس رونمایی شده که قرار بوده به ورزشکاران اهدا شود بسیار نامناسب بود.

ابهری تهیه لباس ورزشکاران ایرانی از سوی برندهای خارجی را توهینی بزرگ به هنرمندان وطراحان ایرانی دانست وگفت: سالهای قبل نیز شاهد بودیم که در پاره ای از مواقع لباسهای ورزشکاران از سوی برندهای بیگانه تهیه می شد و این نیز توهینی بزرگ به طراحان داخلی کشور بود.

وی در خصوص لباسهای جدید تهیه شده برای ورزشکاران ملی پوش ایران در رقابتهای المپیک ریو بیان کرد: لباسهای جدید مزین به پرچم ایران بوده واز این بابت می تواند غرور ملی ورزشکاران را حفظ کرده ونام بزرگ ایران را به جهانیان نشان دهد.

این رفتار شناس با اشاره به صحبتهای مطرح شده از سوی ملی پوشان در رابطه با لباسهای طراحی شده قبلی اظهار کرد: بدون شک تمام انتقادات ورزشکاران به لباسهای قبلی قابل پذیرش بوده زیرا از نگاه رفتار شناسی یک لباس نامناسب می تواند در نتیجه کسب شده ورزشکاران تاثیر گذار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *