رشد ۱۷.۳ درصدی راه‌آهن در تناژ و تن کیلومتر/ آغاز ترانزیت گوگرد ایران تا دو ماه آینده

22:00 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۳۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ترانزیت گوگرد تولیدی پالایشگاه‌های ایران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: جای نگرانی برای افزایش سهم ترانزیت نیست.
 به گزارش گروه اقتصاد، محسن پور سید آقایی درخصوص وضعیت كلی آن شركت طی ۳ ماه نخست امسال، گفت: به لحاظ عملكرد، راه آهن كشور در بخش های مختلف، روند رو به رشد را تجربه می‌كند به طوریكه تا به امروز ۱۰ درصد در تناژ و ۷/۳ در صد در تن كیلومتر، رشد داشته‌ایم.
 
وی وضعیت بارها داخل و صادرات را مطلوب عنوان كرد و افزود: خوشبختانه وضعیت بارهای داخلی و صادرات با رشد اما در واردات و ترانزیت با افت مواجه بودیم، هرچند با ترانزیت نفت كوره توانستیم افت ترانزیت را جبران كنیم.
 
*ترانزیت نفت كوره محور اينچه برون را فعال كرد
 
آقایی اضافه كرد: با ترانزیت نفت كوره، محور اینچه برون هم فعال شده و ما شاهد رشد آمار در آن بخش بوده‌ایم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جای نگرانی برای افزایش سهم ترانزیت نیست چرا كه كمبودهای آن بخش با كالاها و مواد دیگر جبران می شود به طوریكه همزمان با كاهش قیمت جهانی گوگرد وعدم ترانزیت آن، نفت كوره جای آن را گرفته و كمبود ترانزت را در مدت زمان كوتاه برطرف كرده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر گوگرد تولیدی در پالایشگاه ها، ذخیره و تا دو ماه آینده ترانزیت آن شروع خواهد شد.
 
پور سید آقایی با بیان این مطلب كه رشد ترانزیت گوگرد طی ماه های آتی فشار زیادی را برای مسیرهای ترانزیتی كشور به دنبال خواهد داشت، افزود: امیدوارم مسئولان و كاركنان نواحی با تمهیداتی كه برای تردد بارهای ترانزیتی مسیرهای ریلی در نظر می‌گیرند از اواخر شهریور ماه سال جاری شاهد تقاضای بالای جابجایی كالاهای ترانزیت در آن مسیرها باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *