دستگاه‌های متولی، سنددار کردن املاک را به پایان سال موکول نکنند

8:35 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۰۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طالبی زاده بر لزوم همکاری ادارات متولی زمین و مسکن استان کرمان جهت سنددار کردن اراضی و املاک خود از ماه‌های آغازین سال تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان در جلسه کارگروه تخصصی شورای حفظ حقوق بیت المال این استان که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان کرمان در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان برگزار شد، با تاکید بر الزام قانونگذار در قانون کاداستر جهت همکاری ادارات متولی اراضی و املاک برای تثبیت املاک تحت مدیریت خود، بر اقدام سریع این ادارات جهت سند دار کردن اراضی و املاک خود تاکید کرد.

دستگاه‌های متولی، سنددار کردن املاک را به پایان سال موکول نکنند

وی اظهار کرد: موکول کردن کار تثبیت اراضی دولتی به ماه‌های پایانی سال موجب تراکم کار و ایجاد مشکل در روند سند دار کردن این اراضی خواهد شد.

طالبی زاده از همکاری ادارات مختلف در سال گذشته جهت تثبیت اراضی دولتی تشکر و قدردانی کرده و گفت: در سال 94 اقدامات خوبی در حوزه سند دار کردن اراضی ملی با همکاری اداره کل منابع طبیعی، اراضی وقفی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و اراضی روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفت و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که در شهرستان‌های مختلف در حین انجام کار بوجود می‌آید و لزوم ارائه راه حل کارشناسی برای این مشکلات، ایجاد یک کمیته تخصصی فیمابین ادارات مرتبط و برگزاری جلسات منظم توسط این کمیته جهت حل و فصل مشکلات بوجود آمده را ضروری دانست.

دستگاه‌های متولی، سنددار کردن املاک را به پایان سال موکول نکنند

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان محدوده قانونی و مصوب کلیه روستاهای استان را در سیستم مختصات  utm جهت جانمایی در سیستم کاداستر در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک قرار دهد.

در این جلسه همچنین تصمیماتی درخصوص مزارع و پلاک‌های اصلی واقع در حاشیه شهرستان کرمان و سیرجان اتخاذ گردید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *