نگاه نتیجه‌گرایانه به دوومیدانی اشتباه است/ نباید از قاسمی توقع مدال المپیک داشت

0:30 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۹۵۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
مربی دونده المپیکی کشورمان گفت: شرایط دوومیدانی در المپیک خاص و ویژه است و نباید نگاه نتیجه‌گرایانه داشت.
حامد احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد آخرین شرایط رضا قاسمی پیش از آغاز المپیک اظهار داشت: نباید از این دونده المپیکی توقع مدال و سکو در ریو داشته باشیم چون رسیدن به این هدف نیاز به برنامه‌ریزی طولانی و بلندمدت دارد اگر یک دونده بخواهد در میدانی چون المپیک نتیجه بگیرد باید از همان سنین نونهالی به طور حرفه‌ای کار را آغاز و ادامه دهد.

وی گفت: رضا قاسمی برای کسب سهمیه المپیک حدود یک سال تمرین کرد و از آن پس هم یک سالی می‌شود که خود را برای این میدان بزرگ آماده می‌کند، مسئولان فدراسیون هم در حد بضاعت خود امکانات در اختیارمان قرار دادند و در جریان برنامه‌های آماده‌سازی برون‌مرزی در مسابقات قزاقستان و ترکیه شرکت کردیم و اردوی تمرینی هم در آلمان داشتیم و در ایران هم در کیش، تهران و اصفهان کار دنبال شد.

مربی دونده المپیکی کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات قزاقستان بلافاصله برنامه‌های آماده سازی را در اصفهان آغاز و دنبال کردیم. با توجه به این‌که شهرکرد یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران است و ملی‌پوشان ماده‌های پرتاب و استقامت می‌توانستند در آن شرایط به خوبی خود را آماده کنند و برای دونده‌های سرعت مناسب نبود و مجبور شدیم برنامه‌های تمرینی رضا قاسمی را در اصفهان ادامه ‌دهیم.

احمدپور تصریح کرد: حضور قاسمی در زادگاهش نه تنها به خاطر شرایط اقلیمی بود بلکه وی می‌خواست در روزهای نزدیک به اعزام نزدیک به خانواده‌اش باشد تا از نظر روحی هم به آمادگی مطلوب برسد و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

وی گفت: قاسمی مدتی بود که به خاطر کشیدگی عضله پا نمی‌توانست با آمادگی صددرصد تمرین کند که خوشبختانه این آسیب‌دیدگی مزمن با فیزیوتراپی و برنامه‌های مراقبتی برطرف شد و وی هم‌اکنون در شرایط جسمانی خوبی به سر می‌برد.

مربی دونده المپیکی کشورمان در ماده سرعت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط تمرینی و برنامه‌های آماده‌سازی، قاسمی توانست در مسابقات قزاقستان رکوردهای خوبی را بزند، امیدواریم در این مدت زمان باقی‌مانده تا شروع مسابقات المپیک، رضا به نهایت آمادگی خود برسد و بتواند در ریو نتیجه‌ای قابل قبول ثبت کند.

احمدپور اظهارداشت: مهمترین حریفان قاسمی دونده سرعت ایران از کشورهای آمریکا و جامائیکا هستند البته ناگفته نماند که بهترین دونده‌های سرعت دنیا که توانستند رکورد خوبی را به ثبت برسانند راهی المپیک می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *