برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه تابستان در غالب مساجد تهران

23:50 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۰۹۲۸
رئیس مرکز فعالیت های دینی و امور مساجد شهرداری تهران از وجود یک هزار و 800 مسجد فعال در تهران خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، حجت الاسلام جواد صادق زاده گفت: در حال حاضر یک هزار و 964 مسجد در تهران وجود دارد که قریب به یک هزار و 800 مسجد فعال است و از آنها استفاده می شود.

وی با اشار به این که در برخی از مساجد تنها یک نوبت نماز جماعت برگزار می شود، خاطر نشان کرد: اما در برخی از مساجد علاوه بر برپایی نماز جماعت، برنامه های فرهنگی شامل آموزش قرآن و ... نیز برگزار می شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی و امور مساجد شهرداری با بیان این که در اکثر قریب به اتفاق مساجد تهران برنامه های تابستانی برگزار می شود، تصریح کرد: در واقع مسئولیت اجرایی برنامه های فرهنگی مساجد به عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است و شهرداری و مرکز فعالیت های دینی بنا به وظیفه خود به حمایت و پشتیبانی برنامه های فرهنگی این مساجد می پردازد.

حجت الاسلام صادق زاده افزود: برنامه های فرهنگی این مساجد شامل اردوهای فرهنگی ورزشی تفریحی، آموزش قرآن است و درواقع وابسته به نوع مساجد، آن هایی که شرایط لازم را دارند برنامه های زیادی برای فصل تابستان و پر کردن اوقات فراغت برگزار می کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مرکز فعالیت های دینی تمام توان خود را در راستای پر کردن اوقات فراغت و ایجاد فضای مناسب در جهت توسعه آموزه های دینی برای این مساجد به کار می گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *