عدم کسب مهارت‌های زندگی، علت 70 درصد اختلافات خانوادگی

15:03 - 02 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۰۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علیمحمدی گفت: 70 درصد مشکلات و اختلافات خانوادگی به طور مستقیم و غیر مستقیم به عدم آگاهی زوجین از روابط صحیح زناشویی و مهارت‌های زندگی ارتباط دارد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: همایش عمومی آگاهی‌های روابط زناشویی و صمیمیت در خانواده، ویژه بانوان متاهل در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


وی اظهار کرد: حدود 70 درصد مشکلات و اختلافات خانوادگی به طور مستقیم و غیر مستقیم به عدم آگاهی زوجین از روابط صحیح زناشویی و مهارت‌های زندگی ارتباط دارد.

علیمحمدی در همایش صمیمیت در خانواده گفت: در طول زندگی، جسم مریض می‌شود و برای درمان سریع به پزشک مراجعه می‌کنیم اما متاسفانه برای مراجعه به مشاور و روانشناس هنوز مشکل داریم و معمولاً در پرونده‌های طلاق، خانم‌ها یا آقایان و یا هر دو برای مراجعه به مشاوره ممانعت می‌نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد:  تجربه نشان داده با مراجعه افراد به مشاور، غالباً مشکلات آنها حل می‌شود. حتی بر فرض اینکه مشکل،  مشکل حادی باشد و مشاور قادر به حل آن نباشد، مشاور نحوه جداشدن صحیح را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی دادگستری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: قرار گرفتن دو جنس مخالف کنار همدیگر آموزش می‌خواهد که در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال 93 دوره های آموزشی به منظور آموزش مهارت زندگی، برای اولین بار در کشور، برای زوجین در شرف ازدواج قبل از ثبت نکاح بصورت اجباری برگزار می‌گردد.

عدم آگاهی زوجین، علت 70 درصد اختلافات خانوادگی

علیمحمدی لزوم رفتار صحیح با فرزندان را مهم ترین عامل در پیشگیری از انحراف‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی دانست که با تامین شدن عاطفی فرزندان در خانواده، گرایش فرزندان به بیرون از منزل از بین می‌رود.

در همایش آگاهی جنسی و صمیمت در خانواده در استان چهارمحال و بختیاری، روناک عشقی، دکترای مشاوره خانواده، با اشاره به این موضوع که روابط زناشویی در خانواده به صورت واقع بینانه، بسیار پر اهمیت می‌باشد و رابطه جنسی، رابطه زوج را به رابطه سبز تبدیل می‌کند گفت: کلاس‌های آموزشی مسائل زناشویی باید در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.
عدم آگاهی زوجین، علت 70 درصد اختلافات خانوادگی
 
وی گفت: اگر رابطه زوج را به یک چهارپایه تشبیه کنیم یکی از این پایه ها روابط زناشویی می‌باشد و با توجه به آمارهای جهانی، دو سوم طلاق ها و جدایی‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشکلات روابط زناشویی مربوط می‌شود، پس اگر بخواهیم یک رابطه خوب بین زوجین داشته باشیم باید به بعد روابط زناشویی هم به اندازه ای که ارزش داشته باشد، توجه کنیم.  

گفتنی است در استان چهارمحال و بختیاری، تا کنون دو دوره‌ آموزشی با موضوع آگاهی‌های جنسی و صمیمیت در خانواده ویژه بانوان متاهل و یک دوره آموزشی ویژه آقایان متاهل برگزار شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *