دستگیری بزرگترین جاعل مدارک تحصیلی در کرج/ اعتراف متهم به درامد میلیاردی

2:40 - 31 تير 1395
کد خبر: ۲۰۰۱۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
جاعل بزرگ مدارک تحصیلی از دیپلم تا فوق لیسانس بالاخره در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری بزرگترین جاعل مدارک تحصیلی در کرج/ اعتراف متهم به درامد میلیاردیبه گزارش گروه جامعه ، سردار بخشعلی کامرانی صالح رئیس پلیس استان البرز  گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی در جعل اسناد و مدارک دانشگاهی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد : با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کاراگاهان مجرب اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به سرپرستی مستقیم سرهنگ «جواد صفایی» رئیس پلیس آگاهی استان تشکیل و نظارت بر بررسی سوابق و فعالیت های صورت گرفته در امر جعل و کلاهبرداری از سوی متهم و شناسایی همدستان و مخفیگاه آن ها مورد پیگیری قرار گرفت.
 
سردار کامرانی صالح گفت : با انجام اقدامات فنی ماموران محرز شد که متهم دارای چهار فقره سابقه محکومیت کیفری در رابطه با جعل اسناد است و با همدستی یک نفر دیگر اقدام به تهیه اسناد جعلی در داخل کارگاهی در کرج می کند.
 
فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت : در پی انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات اطلاعاتی نامحسوس ماموران ، در نهایت محل کارگاه شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی ،اطراف منطقه مورد نظر تحت محاصره ماموران قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم در تاریخ 23 تیرماه سال جاری در کارگاهش دستگیر شد.
 
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از کارگاه مذکور مقادیر زیادی اسناد و مدارک و مهرهای جعلی ،سه هزار برگ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه ،حدود دو هزار برگ گواهینامه موقت پایان تحصیلات دانشگاهی به نام افراد مختلف، مدارک شناسایی جعلی ،گواهینامه مجوز حمل سلاح ، مهر های جعلی وزارت خانه های مختلف، مهرهای مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی و هنرستان های پسرانه و دخترانه استان های البرز و تهران، مهرهای مختلف دانشگاه آزاد واحدهای استان های سراسر کشور و... کشف شد.
 
سردار کامرانی صالح اظهار کرد : متهم به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل و در ابتدا منکر هر گونه جعل سند شد اما در نهایت با توجه به شواهد و مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که با همدستی یک نفر دیگر در قبال دریافت مبلغ (هفت میلیون تا هشت میلیون ریال) برای متقاضیان درخواست گواهینامه پایان دوره تحصیلی و دانشگاهی و ... که از طریق رابطان و دوستان به وی معرفی می شدند، مدارک جعلی تهیه و تحویل آن ها می دادند و با این شیوه اقدام به میلیارد ها ریال کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با راهنمایی متهم و به کارگیری شگردهای پلیسی، همدست وی نیز در تاریخ 24 تیرماه در منطقه شمال کرج دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *