800 زن در افغانستان "زندانی" هستند

16:07 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۸۸۴
اشرف غنی گفت: هم اکنون 800 زن در افغانستان زندانی هستند و به مناسبت های مختلف به ویژه روز جهانی زن نیز تخفیف هایی برای آزادی آنان درنظر گرفته شده است و زنانی که جرائم سبک داشتند، آزاد شدند.
800 زن در افغانستان به گزارش سرویس بین الملل دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان  گزارش داد: محمد اشرف غنی در دیدار فومزل ملامبو رئیس اداره زنان سازمان ملل متحد، افزود که کمیسیون ویژه ای را مسئول رسیدگی به وضعیت زنان زندانی کرده است و وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارت کشاورزی و آبیاری فعالیت های چشمگیری برای توانمندسازی زنان افغان انجام داده اند.

وی افزود که کشورش شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه بهبود وضعیت زنان بوده، اما این دستاوردها کافی نیست و باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

او گفت که زنان در نهادهای مختلف افغانستان فعالیت دارند و هم اکنون چهار وزیر، هفت معاون وزیر، چهار سفیر و یک استاندار در دولت افغانستان مسئولیت دارند و یک زن شایسته را نیز نامزد عضویت در دادگاه عالی کرده که متاسفانه در مجلس نمایندگان آرای کافی را به دست نیاورد.

رئیس جمهوری افغانستان، نقش زنان را در پیشرفت جامعه ارزنده دانست و گفت که یکی از مشکلات زنان افغان که در زمینه صنایع دستی فعال هستند، نبود بازار بین المللی برای فروش تولیدات آنان است و از رئیس اداره زنان سازمان ملل خواست تا در این زمینه با کشورش همکاری کند.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که برای بهبود شرایط تحصیلی زنان و دختران کشور، دولت تصمیم دارد تا برای آن عده از دانش آموزان و دانشجویانی که منازل مسکونی آنان از مدارس و دانشگاه ها، دور است، خوابگاه ایجاد کند و سازمان ملل می تواند در این زمینه نیز با افغانستان همکاری کند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود که دولت برای بهبود حقوق مدنی زنان تلاش زیادی کرده و در زمینه اسناد تولد، عروسی، طلاق، وراثت و مالکیت زنان تلاش خاصی صورت گرفته است.

خانم ملامبو نیز در این دیدار دستاوردهای دولت وحدت ملی را برای بهبود وضعیت زنان، مورد ستایش قرار داد و افزود که کشورش شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه مشارکت زنان افغان در سطوح مختلف دولتی و خصوصی بوده است.

وی گفت که اداره زنان سازمان ملل متحد از تصمیم دولت افغانستان برای بهبود وضعیت زنان و بازاریابی تولیدات صنایع دستی آنان، حمایت می کند و آماده هرگونه همکاری در این راستا می باشد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *