بازهم تکلیف اراضی راه آهن مشخص نشد/ عدم تمکین مسئولان راه آهن از قیمت کارشناسی

20:10 - 30 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۸۲۶
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده، تمکین نکرده است.

به گزارش گروه جامعه ، پژمان پشمچی زاده با اشاره به اثربخشی بالای اجرای طرح توسعه 27 هکتاری اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران – تبریز گفت: در پی اجرای این طرح سرانه فضای سبز محلات مجاور خط راه آهن 138 درصد و سرانه های ورزشی و فرهنگی نیز به ترتیب 67 و 54 درصد ارتقا می یابد.

وی در تشریح مشکلاتی که مردم و ساکنان این مناطق به واسطه شرایط کنونی دارند، افزود: اگر راه آهن جمهوری اسلامی از قیمت کارشناسی که توسط کارشناس رسمی دادگستری اعلام و مورد توافق طرفین نیز قرار گرفته، تمکین کند و به این اراضی دیدگاه انتفاعی نداشته باشد، مشکلات شهروندان تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرد: متاسفانه به رغم اینکه به همت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه ای در دفتر قائم مقام شهردار تهران با حضور مسئولین راه آهن برگزار شد، اما به دلیل عدم تمکین راه آهن از قیمت کارشناسی، از این جلسه نتیجه ای حاصل نشد.

پشمچی زاده همچنین با مقایسه کیفیت و وسعت مهمترین ایستگاه های راه آهن کلانشهرهای جهان و راه آهن کشور اظهار کرد: مسئولان راه آهن با وجود تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده، اقدام موثری در این خصوص انجام نداده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *