جلوگیری از فرار مالیاتی با جدیت پیگیری می‏‎شود/ توسعه داوری در قراردادهای سازمان‌های عمومی در دستور کار

13:04 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۸۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسدی‎زاده گفت: جرائم مرتبط با حوزه امور مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان اجرایی خواهد شد.
«احمد اسد‌ی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از ضرورت ارتقای کیفیت داوری خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اداره پیشگیری قضایی در سال جاری ارتقای کیفیت داوری و موسسات داوری است، در این راستا موسسات و داوران رتبه‌بندی خواهند شد و موسسات و داورانی که امتیاز لازم را کسب نکنند، از خدمات کانون مربوطه محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله، ارزیابی و عملکرد موسسه در گذشته و بازدیدهایی به منظور امکان‌سنجی صورت خواهد گرفت، همچنین داوران نیز از طریق آرای صادره، پس از آزمون گزینش و ارزشیابی می‌شوند که در صورت موفقیت می‌توانند به عنوان داور در موسسات فعالیت کنند.

مدیر اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این اداره در سال جاری ارتقای کمی و کیفی مجتمع تخصصی رسیدگی به دعاوی و جرائم ناشی از بی‌احتیاطی در امر رانندگی است.

اسدی‌زاده افزود: در حال حاضر این مجتمع فعال بوده و برای بهبود هرچه بیشتر خدمات‌دهی به استقرار نمایندگان همه دستگاه‌های مرتبط با امور تصادفات از جمله نماینده بیمه، ثبت اسناد، پزشکی قانونی، کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، کانون کارشناسان رسمی و سایر مراجع نیازمند است.

 وی گفت: در حال حاضر نمایندگان همه دستگاه‌های مربوطه در این مجتمع مستقر نیستند که امید می‌رود با ارتقای مجتمع تخصصی مذکور کمبودها مرتفع شود.

مدیر اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به دیگر اولویت‌های این اداره در سال جاری خاطر نشان کرد: پیشگیری از جرایم مرتبط با تصرفات غیر قانونی اراضی و زیست محیطی، کودکان کار با استفاده از نقش دادستان در این حوزه‌ها و همچنین کاهش جمعیت کیفری با استفاده از قوانین جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.

اسدی‌زاده بیان کرد: در زمینه جرائم مرتبط با حوزه امور مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از دیگر برنامه‌های این اداره است که با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان اجرایی خواهد شد.

وی شناسایی ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی در امر رسیدگی به دعاوی به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، توسعه داوری در قراردادهای سازمان‌های عمومی اصناف، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، همچنین پیشگیری از وقوع جرم علیه بهداشت عمومی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، محیط زیست و ساماندهی، انسجام و کنترل شکایات و دعاوی، ساماندهی و کاهش ورودی پرونده‌های مربوط به سرقت و مفقودی و گوشی تلفن همراه را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *