آشنایی با ورزشگاه‌های المپیک ریو/ ورزشگاه «آمازون »میزبان مسابقات فوتبال+ تصاویر

8:00 - 31 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۷۰۹
رقابت برای کسب مدال‌های المپیک 2016 در 32 ورزشگاه شهر ریودوژانیرو برگزار خواهد شد که تعدادی از مسابقات فوتبال در ورزشگاه آمازون برگزار خواهد شد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از دانا، ورزشگاه «آمازون» برای بازی‌های جام جهانی 2014 ساخته شد. این استادیوم که در «مانائوس» واقع شده است میزبان 6 بازی (4 بازی از فوتبال مردان و 2 بازی از فوتبال زنان) در مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال خواهد بود. این استادیوم در شهر جنگل‌های بارانی آمازون قرار دارد که اثرات این مکان را می‌توان در طراحی شکل و ظاهر استادیوم مشاهده کرد.

طراحی این ورزشگاه شبیه به یک سبد میوه بومی در برزیل است. ظرفیت اسمی این ورزشگاه 44300 نفر است اما حداکثر تماشاگری که این استادیوم می‌تواند در بازی‌های المپیک میزبان آن باشد 40549 نفر خواهد بود. این ورزشگاه دارای سیستم دفع آب باران است و سیستم فاضلاب آن به نحوی طراحی شده است که بتوانند مصرف آب را کاهش دهند. این ورزشگاه همچنین از یک سیستم تهویه طبیعی بهره می‌برد که موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود. به دلیل قرار گرفتن این ورزشگاه در اقلیم هوایی گرم و مرطوب، طراحی این مجموعه به‌گونه‌ای شکل گرفته است که دمای داخل آن کاهش پیدا کند، رنگ سفید نمای آن که براق و منعکس‌کننده نور هست؛ نیز به همین دلیل است و جایگاه تماشاگران نیز کاملاً با سایه پوشش داده می‌شود و تعداد زیادی سیستم تهویه هوا نیز در نمای ساختمان جای گرفته است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *