آموزش آتش نشانان برای زنده گیری گونه های حیات وحش

21:20 - 29 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۵۰۱
کارگاه آموزشی نحوه زنده گیری گونه های حیات وحش برای 250 نفر از آتش نشانان در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه جامعه ، کیومرث کلانتری، مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کلاس آموزش زنده گیری که مختص آتش نشانان است، آنها ابتدا با گونه های مختلف حیات وحش آشنا شده و در ادامه روش های زنده گیری و حمل صحیح حیوانات بدون آسیب دیدن حیوان و آتش نشان و بروز مشکل آموزش داده می شود .

وی خاطرنشان کرد: در این آموزش ها به دلیل آمار زیاد تماسهای مردمی با سازمان آتش نشانی در خصوص خزندگان، تمرکز ویژه ای بر خزندگان به خصوص مار ها وجود دارد و در این کارگاه در مورد مارها، روش های شناخت مارهای سمی و غیرسمی، روش صحیح زنده گیری و حمل صحیح آموزش داده می شود.

کلانتری ادامه داد: این کارگاه برای کلیه پرسنل منطقه عملیاتی 2 که حدود 250 نفر هستند از روز شنبه 26 تیرماه تا چهارشنبه 30 تیرماه برگزار می شود و یک روز در هفته به آموزش فرمانده ایستگاهها اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست تصریح کرد: در مرحله اول این کارگاه، آتش نشانان منطقه 2 عملیاتی تهران شرکت کرده اند و مقرر است باتوجه به درخواست سازمان آتش نشانی تهران، تمامی کارکنان این سازمان در تهران آموزش ببینند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *