رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جولان ضارب پلیس‌های آمریکا در شهر +تصاویر

10:43 - 29 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۲۸۵
رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فردی که به روی سه پلیس در شهر "باتون‌روژ" ایالت لوئیزیانا آتش گشود و آنها را کشت "گوین لانگ" نام دارد و تفنگدار پیشین ارتش بوده است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فرادید، در تیراندازی روز یکشنبه در نزدیکی دفتر مرکزی پلیس باتون روژ سه پلیس آمریکا کشته و سه مامور دیگر زخمی شدند. عامل تیراندازی "گوین لانگ" ۲۹ ساله، شهروند سیاهپوست آمریکایی، اهل "کانزاس سیتی" ایالت میسوری معرفی می شود. وی به ضرب گلوله پلیس آمریکا از پای درآمد. او پیشتر به عنوان تفنگدار در ارتش آمریکا در عراق خدمت کرده است.

گفته می‌شود ماموران پلیس باتون‌روژ به کمین فرد تیرانداز افتاده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی از ماموران پلیس پس از دریافت یک گزارش تلفنی مبنی بر وجود یک فرد مسلح در نزدیکی پایگاه پلیس، به محل رفته و در دام مهاجم تیرانداز افتاده‌اند.

احتمال داده می‌شود خود "گوین لانگ" به مرکز پلیس زنگ زده و آنها را به مکان دلخواه کشانده و سپس به روی آنها آتش گشوده است.

مقام‌های لوئیزیانا هنوز درباره انگیزه فرد مهاجم اطلاعاتی ارائه نداده‌اند. بنابر گزارش‌ها، "گوین لانگ" اخیرا در شبکه‌های اجتماعی از جمله در توییتر، سیاهان را به مقاومت در برابر خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان دعوت کرده بود.

او در یکی از همین پست‌های توییتری خطاب به سیاه‌پوستان نوشت: «شما بالاخره کی به پا می‌خیزید تا همنوعان‌تان مانند سرخ‌پوستان نابود نشوند.»

"گوین لانگ" در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ به عنوان تفنگدار دریایی در عراق خدمت کرده است. او پس از بازگشت به کشورش، در ازسرگیری زندگی عادی دچار مشکل می‌شود.

لانگ سال گذشته نامش را به "کاسمو اوسار" تغییر داده و خود را عضو "ملت واشیتاو" معرفی کرده بود. گروه "ملت واشیتاو" آمریکایی‌های افریقایی‌تباری هستند که اجداد خود را ساکنان اولیه قاره آمریکا می‌دانند. پلیس لوئیزیانا ساعاتی قبل عکس هایی منتشر کرد که گوین را در حالی نشان می ده که او مسلح در خیابان های شهر قدم می زند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *