رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت «نماز جمعه» در راستای حبس‌زدایی

9:21 - 28 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۸۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موسوی بر بهره مندی از ظرفیت نماز جمعه در راستای آزادی محکومان غیرعمد و حبس زدایی تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، موسوی مدیرعامل ستاددیه بوشهر بر بهره مندی از ظرفیت نماز جمعه در راستای آزادی محکومان غیرعمد و حبس زدایی تاکید کرد.    
      
وی در دیدار با  رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: هم‌اکنون 126 زندانی جرایم غیرعمد در سطح 5 ندامتگاه موجود در استان بوشهر تحمل حبس می‌کنند که به طور میانگین مبلغ این محبوسان بیش از 25 میلیون تومان است.

موسوی افزود: اما در مواردی هم مشاهده می‌شود افرادی به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه یا بدهی کمتر از 10 میلیون تومان روانه زندان می‌شوند که برای تسریع در آزادی این افراد ، از ظرفیت مشارکت نمازگزاران و خیرین نمازهای جمعه در امر آزادسازی محکومان غیرعمد واجد شرایط استفاده کرد.


مدیرعامل ستاد دیه استان نقش ائمه جمعه را در راستای آموزش همگانی و  فرهنگ‌سازی امور حقوقی و اجتماعی مهم و اثرگذار خواند و گفت: خوشبختانه در طول ماه رمضان و البته در هفته‌های پایانی سال امامان جمعه با تبیین جایگاه انفاق در اسلام و تشویق عمومی خیرین در راستای آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه همواره حامی این مجموعه هستند که امیدواریم بنا به ظرفیتی که در این حوزه موجود است این ارتباط و این حمایت در دیگر ایام سال نیز جاری و موجود باشد.

وی در راستای آزادی جمعی از زندانیان آبرومند با مبالغ پایین، تخصیص بخشی از وجوهات اعطایی مربوط به زکات را پیشنهاد داد و افزود: بر طبق استفتائات متعدد از سوی مراجع عظام تقلید هموطنان عزیز می‌توانند وجوهات زکات خود را برای استخلاص زندانیان آبرومند ایران اسلامی صرف کنند که برای تاکید روی این موضوع و در راستای جلب مشارکت‌های مردمی ائمه‌جمعه که جایگاه خاصی در بین اقشار مختلف مردمی دارند بنا به رسالت تبلیغی‌شان، می‌توانند یاری‌گر ستاددیه در آزادی محکومان کمتر از ده ملیون تومان بوده و هر شهرستان با مساعدت نمازگزاران خود هر هفته زمینه آزادی زمینه آزادی دربندان با یک چنین بدهی را کمی را فراهم نمایند.

موسوی در ادامه به مشکلات خانواده‌ها و شخص زندانیان غیرعمد اشاره کرد و گفت: هم اکنون در استان بوشهر تعداد 126 زندانی جرایم غیرعمد داریم که مبلغ بدهی آنان بالغ بر 15 میلیارد تومان می‌باشد که صحبت‌ها و رهنمودهای ائمه جمعه علاوه بر جلب کمک‌های مردمی در راستای اخذ گشذترضایتمندانه از شکات و طلبکاران نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل ستاد دیه این استان با اشاره به 24 جشن گلریزان برگزار شده در ماه رمضان سال 94 افزود: خیرین خداجوی این استان با رشدی 30 درصدی نسبت به سال گذشته در قالب جشن‌های گلریزان آزادی امسال مبلغی معادل 6 میلیارد ریال به ستاددیه استانی کمک نقدی داشته‌اند که در این زمینه از تلاش سیمای استانی در اجرای 30 برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های ماه رضان نباید غافل بود.

در ادامه حجت‌الاسلام بهمیاری، نیز در سخنانی از فعالیت‌های ستاد دیه در ماه مبارک رمضان تقدیر کرد و گفت: توفیق برنامه «مهر باران» در همبستگی مردم نوعدوست استان بوشهر در راستای حمایت از دربندان درمند و آبرومند بوشهر بار دیگر بر این امر مهم تاکید کرد که جشن‌های گلریزان باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و این آیین معنوی نباید محدود به یک ماه خاص از سال شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر با استقبال از پیشنهاد اختصاص مبالغی از وجوهات ستاد ذکات استان برای آزادی زندانیان واجد شرایط گفت: هدف مردم از دادن ذکات در راه خدا، تنها برای حل مشکلات جامعه و دستگیری افراد ضعیف جامعه می‌باشد که در این زمینه زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها نیز مستحق دریافت این کمک‌ها هستند که تمرکز در این موضوع را در شورای سیاست‌گذاری پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *