یک بنای تاریخی در سیرجان دانشکده می شود

2:40 - 27 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۲۶۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: کار مرمت و آماده سازی بنای تاریخی خانه سعیدی سیرجان طی ماه های آینده به پایان خواهد رسید و این بنای تاریخی تبدیل به دانشکده معماری دانشگاه آزاد سیرجان خواهد شد.
به گزارش گروه جامعه ، ابوالفضل جعفرقلیخانی گفت: بنای تاریخی خانه سعیدی که سال گذشته توسط ورثه آن مرحوم به دانشگاه آزاد اهدا گردید، بیش از یک قرن قدمت دارد و به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است.

وی افزود: با توجه به قدمت، ارزش و موقعیت این بنا، خانه شوکت سعیدی قطعا بهترین گزینه ممکن برای برپایی دانشکده معماری و میزبانی از دانشجویان این رشته در شهرستان سیرجان است. چرا که این بنا در مجاورت یخدان های دو قلوی شهرستان با قدمتی بیش از یک قرن و باغ های محله تاریخی سیرجان قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان ادامه داد: قطعا میزبانی از دانشجویان در یک بنای تاریخی که دارای ارزش های فرهنگی کم نظیری نیز می باشد، تجربه ارزشمندی است که نکته مهم آن تلاش برای بسط و گسترش آن است.

جعفرقلیخانی همچنین تاکید کرد: به طور کلی می توان گفت که بناهای تاریخی در شهرهای مختلف می توانند تبدیل به ظرفیت های مهم آموزشی و دانشگاهی شوند که با چنین کاری از یک سو مشکل کمبود فضاهای آموزشی با هزینه های کمتر بر طرف می شود و از سوی دیگر به موازات فعالیت آموزشی، اقدامی فرهنگی نیز صورت می گیرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *