رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل 135 هزار پرونده در سال گذشته

21:30 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۲۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گل محمدی با بیان اینکه در سال گذشته 135 هزار پرونده در دادگستری تشکیل شده است، گفت: اگر هر پرونده دارای دو نفر طرف دعوا بوده و چهار مرتبه مراجعه کنند، یک میلیون بار مردم مجبور به مراجعه به محاکم قضایی هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 135 هزار پرونده در دادگستری تشکیل شده است، گفت: اگر هر پرونده دارای دو نفر طرف دعوا بوده و چهار مرتبه مراجعه کنند، یک میلیون بار مردم مجبور به مراجعه به محاکم قضایی هستند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی از اهمیت ویژه‎ای در جامعه برخوردار است، تصریح کرد: توجه یا عدم توجه به مسائل اجتماعی موجب افزایش مشکلات شده و کار افراد به قوه قضائیه کشیده می‎شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه قانون جرم یا عدم جرم بودن یک موضوع و عمل را مشخص می‎کند، افزود: افراد می‎توانند با تکیه بر قانون از حق خود دفاع کنند.

گل‌محمدی با اشاره به دیدگاه‎های مقام معظم رهبری در مورد قانون گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: قانون‎گرایی خیلی مهم است، قانون ریل است و اگر کسی از این ریل حرکت نکند به هدف خود نمی‎رسد.

وی با بیان اینکه اختلافات اجتماعی همواره تبعاتی را برای افراد دارد، افزود: انسان به دلیل اجتماعی بودن ناچار به حضور در جامعه است و تعهداتی را با دیگر انسان‎ها منعقد می‎کند.

گل‌محمدی ادامه داد: قانون معیار ثابت و دایمی است که قانونگذار، نهادهای اداری، سازمان و افراد جامعه باید از آن تبعیت کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه قانون ملاک و معیار است و اعمال و رفتار مردم باید با قانون سنجیده شود، گفت: قانون برای نظم‎دهی و تنظیم امور مردم محسوب می‎شود.

گل محمدی با بیان اینکه در استان زنجان در سال گذشته 135 هزار پرونده در دادگستری تشکیل شده است، گفت: اگر هر پرونده دارای دو نفر طرف دعوا بوده و چهار مرتبه مراجعه کنند، یک میلیون بار مردم مجبور به مراجعه به محاکم قضایی هستند.

وی تصریح کرد: توجه به قانون موجب می‎شود تا بیشتر این مراجعات به قوه قضائیه کمتر شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نخستین بزه در پرونده‎های استان زنجان را توهین و فحاشی  و دومی را نزاع عنوان کرد و گفت: توهین، دعوا و درگیری در استان زنجان بیشترین پرونده‎ها را به خود اختصاص می‎دهد.

گل محمدی با اشاره به کاهش میزان سرقت در سال 94 نسبت به سال ماقبل، گفت: بسیاری از سارقان استان زنجان غیر بومی هستند.

وی با بیان اینکه در سال 93 میزان تصادفات جرحی 3 هزار 452 مورد بود، خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته به 5 هزار و 329 مورد رسید.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان داشت: هزینه‎های سر سام‎آوری بیمارستانی، دادگستری و بیکاری از مهمترین مشکلات تصادفات است که ضروری است با دقت بیشتری نسبت به این موضوع توجه شود.

گل محمدی بر ضرورت دقت در امضا دادن به افراد مختلف تاکید کرد و گفت: پرونده‎هایی که از بنگاه‎های خودرو و ملک به قوه قضائیه وصول می‏‌شود، افزایش چشمگیری دارد.

وی از افزایش پرونده‎های اختلافات خانوادگی خبر داد و گفت: از ریش سفیدان و بزرگان خانواده‎ها درخواست داریم به کاهش این پرونده‎ها کمک کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *