کار فرهنگی زود بازده اولین گام امر به معروف و نهی از منکر است

18:00 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۵۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین دهقانی فیروز آبادی گفت: باید با تفکیک مسائل مبتلا به جامعه، کار فرهنگی زود بازده در جهت مقابله با مسائل ضد دینی و اعتقادی تدوین و اجرایی گردد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا دهقانی فیروز آبادی در نشست تخصصی شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان یزد و سازمان های وابسته  افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب و شرایطی است که باید بر اساس آن شرایط و مراتب برنامه ریزی کرد و در جهت احیاء این واجب فراموش شده گام برداشت.

وی عزم دستگاه قضایی و دستگاه های تابعه به قوه قضاییه در استان یزد را در ورود به مسئله امر به معروف و نهی از منکر خوب و در خور تحسین ارزیابی کرد و اظهار داشت : ابتدا باید چارچوب فریضه امر به معروف شناخته شود و هرچه شناخت این فریضه در جامعه تقویت گردد بر اثر بخشی کار خواهد افزود.

این مقام مسئول تصریح کرد : باید سامانه امر به معروف و نهی از منکر زیبا ترسیم شود و برای این کار باید وفق نقشه و طرح اسلام حرکت کرد.

حجت الاسلام دهقانی فیروزآبادی ابراز داشت : باید منکرات جامعه ، شناسایی و احصا شود و برای هر یک به صورت اخص برنامه در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است در این جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری و دستگاه های تابعه تشکیل و احکام مسئولان و دبیران این شوراها اعطاء شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *