430 اثر رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه داوری شد

16:15 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۳۹۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
داوری 430 اثر رسیده به دومین جشنواره سراسری «حریم ماه» با موضوع عفاف و حجاب به پایان رسید.
به گزارش گروه فرهنگی ، وحید نمازی، سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در دومین جشنواره سراسری «حریم ماه» كه مردادماه امسال در خراسان شمالی برگزار می شود، آثار 153 هنرمند گرافیست از 27 استان كشور بررسی و داوری شد.

وی با اشاره به اینكه 9 هنرمند گرافیست از خراسان شمالی آثارشان را به این جشنواره ارسال كرده اند، افزود: از مجموع 430 اثر رسیده به جشنواره، 30 اثر به مرحله نهایی راه یافت كه داوران 6 اثر از 30 اثر راه یافته به مرحله نهایی را به عنوان آثار برگزیده انتخاب كردند.

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی از افزایش دو برابری آثار در این دوره نسبت به دوره نخست جشنواره «حریم ماه» خبر داد و اظهار كرد: ضمن افزایش كمی آثار، كیفیت آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه هم بهتر شده است.

نمازی بیان كرد: با وجود ارائه 6 محور در باب موضوع عفاف و حجاب، آثار هنرمندان در این 6 مورد ریز نشده بود و بیشتر آن ها ایده‌پردازی كلی به بحث عفاف و حجاب داشتند.

وی تصریح كرد: اگر هنرمندان با توجه به این محورها، ایده پردازی و اثر ارائه می كردند، تنوع و كیفیت آثار رسیده به جشنواره بیشتر و بهتر می شد.

این مسئول استانی البته از نظر مساعد داوران درباره آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری «حریم ماه» خبر داد و افزود: بیشتر آثار رسیده به جشنواره را دانشجویان و هنرجویان رشته گرافیك ارسال كرده اند كه با توجه به تجربیات و سابقه كاری، كارهای خوبی خلق شده است.

نمازی انتخاب 6 برگزیده در این دوره از سوی داوران را سبب ایجاد انگیزه و ترغیب هنرمندان برای شركت در جشنواره ها دانست و اظهار كرد: در دوره نخست جشنواره سراسری «حریم ماه» سه برگزیده داشتیم كه نفر سوم و نیز شایسته تقدیر از هنرمندان خراسان شمالی بودند.

وی گفت: در این دوره نیز با شركت گرافیست هایی از استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و تبریز و سایر استان ها از سوی داوران یك نفر از هنرمندان استان جزو برگزیده ها انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش، دومین جشنواره سراسری «حریم ماه» كه با موضوع عفاف و حجاب از سوی حوزه هنری خراسان شمالی و با مشاركت شركت گاز استان برگزار می شود، هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه كرامت اختتام و در این مراسم نمایشگاهی از 30  اثر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره برگزار خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *