کم کاری نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف

13:25 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۱۶۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نهادهای فرهنگی درحوزه عفاف و حجاب کم کاری می کنند که این موضوع باعث ایجاد مشکل می شود.
کم کاری نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفافبه گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی در اختتامیه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب صرفا به کشور ما معطوف نیست بلکه این مقوله فرهنگی و دینی مرتبط با جامعه جهانی مسلمین است.
 
وی افزود: فرهنگ عفاف و حجاب به عملکرد نظام های متفاوتی از جمله فرد، خانواده ، اجتماعاتی اعم از محله ، محیط تحصیل، کار و محیط های عمومی مربوط می شود .
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: خانواده مهم ترین رکن در تربیت دینی و گسترش فرهنگ عفاف و اخلاق مداری است.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ عفاف همه نهادهای مسئول باید پای کار باشند و صرفا نیروی انتظامی در این حیث مسئول و متولی نیست.
 
حجت الاسلام  خاموشی با اشاره به نقش ابزار ارتباطاتی در عصر حاضر عنوان کرد: در گذشته تأثیر رسانه به میزان کنونی نبود امروز میزان دریافت هر شخص از تولیدات رسانه ای بسیار گسترده شده است و این دسترسی نیز تعاریف متعددی دارد.
 
وی عنوان کرد: اگر فرد به لحاظ تقوا و تربیت خودساخته نباشد این میزان دسترسی به تولیدات رسانه ای نامحدود در برخی موارد به ضرر بوده چرا که تقوا و تربیت دینی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی بسیار اثرگذار است.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: عصر سوم رسانه که در حال گذر است زمان برگشت به خانواده ها است اما خانواده ای که در آن هر شخصی به یک ابزار ارتباطاتی مشغول است.
 
وی با بیان اینکه این شیوه " فرهنگ مهاجم " اطلاق می شود، خاطر نشان کرد: اینکه مسئولان ذیربط در این حوزه چه اقداماتی انجام داده اند و یا چه برنامه هایی تعریف و تدوین شده است بسیار مهم است.
 
حجت الاسلام خاموشی در ادامه یاد آور شد: هر چند در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خانواده مهم ترین رکن است اما باید گفت، اجتماع ما تشکیل یافته از خانواده ها ست بنابراین باید تمرکز بر خانواده ها و ترویج فرهنگ عفاف صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف بسیاری از دستگاه ها و نهادهای فرهنگی مسئول هستند بیان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی مسئول این حوزه نیست و سایر نهادهای فرهنگی ، آموزشی و تربیتی باید پیش تر از نیروی انتظامی در این راستا عمل کنند.
 
وی با تقدیر از اقدامات مطلوب و دلسوزانه نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب گفت: البته در اجرای طرح گشت ارشاد توسط ناجا و برخی صحبت ها پیرامون آن، به نیروی انتظامی ظلم شده است.
 
حجت الاسلام خاموشی در توضیح این مطلب ادامه داد: اگر ما می خواهیم منزلمان دچار سرقت نشود با نصب دوربین های حفاظتی و نظارتی از دستبرد به منزلمان جلوگیری می کنیم؛ برخی از اقدامات نیروی انتظامی در حوزه حجاب و عفاف نیز گاهی به دلیل کم کاری نهادهای فرهنگی است.
 
وی تأکید کرد: اگر نهادهای فرهنگ ساز و آموزشی و تربیتی اقدامات خود را به موقع و درست انجام دهند حتما نیروی انتظامی نیز در جایگاه وظایف خود معنای واقعی پیدا می کند .
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یادآوری مسئولیت دیگر نهادها در حوزه فرهنگ و عفاف یکی از پیام های این همایش است .امید است نهادهای فرهنگی و تربیتی، همانند نیروی انتظامی به موقع و دلسوزانه در این حوزه عمل کنند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *