تندیس شخصیت های برجسته در تهران نصب می شود

1:25 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۷۵۱
شهردار منطقه 7 گفت: به منظور ترویج هویت ملی و فرهنگی تندیس شخصیت‌های تاریخی اثرگذار و بزرگان، طراحی و در میادین یا چشم اندازهای مهم منطقه نصب خواهد شد.
به گزارش گروه جامعه ، سعید طلوعی گفت: یکی از مهمترین رسالت های مدیریت شهری معرفی هرچه بیشتر مشاهیر به نسل جوان و نسلهای بعدی در قالب هنر شهری مرتبط است از همین رو اداره زیباسازی منطقه درصدد است تا از طریق تندیس، سردیس و نقش برجسته ها اقدام به معرفی مشاهیر کند.

وی با اشاره به اینکه تندیس ها و نمادهای نصب شده در میدان های اصلی یک شهر می تواند بیانگر بخشی از فرهنگ، نماد و یا ویژگی های آن باشد، خاطرنشان کرد: تندیس ها به تدریج می توانند هویت منطقه ای و بومی هرمنطقه را شکل داده و به ویژه در حافظه شهروندان و زندگی روزمره آنان باقی بماند.

به گفته شهردار منطقه 7 هنر شهری به طور عام و تندیس ها به طور خاص، بخشی از عناصر هویت بخش فضاهای جمعی به شمار می رود که در ساماندهی، معنا بخشی و تلطیف منظر شهری در حد خود تاثیر گذار هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون به منظور معرفی مشاهیر و شخصیت های برجسته مجسمه افرادی از قبیل حسین فهمیده، رضا عباسی، شهیدان آوینی، طالقانی، بهشتی، محمد حسابی و ... در سطح منطقه نصب شده است.

طلوعی در پایان یادآور شد: نوع ارتباطی كه بین مخاطب و این سردیس ها برقرار می شود می تواند تا حدود زیادی معرف شخصیت آن هنرمند و عارف باشد و روحیات و منویات آن شخصیت را به نسل بعدی معرفی كند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *