500 "دانش آموز افغان" برای فراگیری اموزش های فنی به هند اعزام می شوند

9:09 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۱۱۷
وزارت آموزش و پرورش افغانستان با کمک بانک جهانی 500 دانش آموز افغان را برای فراگیری آموزش های فنی در بخش ماشین آلات و راه آهن به هند اعزام می کند.
500 به گزارش سرویس بین الملل رحیل فرملی معاون فنی وزارت آموزش و پرورش افغانستان امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کرد که هزینه هر دانش آموز 5 هزار دلار آمریکا است که مجموع هزینه دانش آموزان 2 میلیون و 500 هزار دلار می شود که با کمک بانک جهانی پرداخت می شود.

وی افزود: این دانش آموزان به مدت یک سال و نیم آموزش می بینند و پس از اتمام تحصیل به افغانستان بازگشته و مشکل کمبود تکنسین فنی در افغانستان حل و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

به گفته معاون آموزش فنی وزارت آموزش و پرورش افغانستان 25 درصد از این دانش آموزان که از 34 استان این کشور انتخاب می شوند را دختران تشکیل می دهند.
 
دولت هند سالانه 500 بورسیه با هزینه خود به دانشجویان افغان اختصاص می دهد و همچنین صدها بورسیه دیگر نیز با هزینه شخصی دانشجویان در اختیار آنان قرار می دهد.

هند همچنین در بخش های توسعه و نظامی نیز به افغانستان کمک می کند که پس از آمریکا، آلمان و ژاپن، بزرگترین کشور کمک کننده به افغانستان محسوب می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *