رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنده جنگ احتمالی ناتو و روسیه کیست؟

5:00 - 21 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۷۸۱
پس از تصمیم اخیر ناتو برای افزایش بودجه نظامی و تعداد نیروهایش چند چهره سیاسی شناخته شده از جمله گورباچوف این تصمیم را دمیدن در شیپور جنگ برای روسیه دانسته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ در اجلاس سران ناتو در ورشوی لهستان، این سازمان تصمیم به افزایش بودجه نظامی خود گرفت. علاوه بر این مقرر شد که تعداد نیروهای مستقر ناتو در شرق اروپا نیز افزایش یابد.

پس از این بود که گورباچوف، آخرین رهبر شوروی سابق گفت که هدف ناتو از افزایش بودجه نظامی و تعداد نیروهایش، حمله به روسیه است و نه دفاع در برابر روسیه. برخی هم گفته‌اند که جنگ روسیه و ناتو فقط جنگ آمریکا و روسیه است.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

اما اگرواقعاً ناتو به روسیه حمله کند یا در صورتی که به صورت تصادفی یا حساب شده بین روسیه و ناتو جنگی بروز نماید این جنگ چگونه خواهد بود؟ کدام یک از طرفین برنده این جنگ خواهند بود؟ برای پاسخ به این سوالات باید چند مسئله را در نظر گرفت:

1. نیروهای نظامی روسیه در تمامی اوقات شبانه روز، هفته، ماه و سال در حالت آماده باش کامل قرار دارند، اما نیروهای ناتو، فقط با توجه به وقوع شرایط خاص، حالت آمده باش به خود می‌گیرند.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

2. یک عامل تعیین کننده در جنگ بین ناتو و روسیه، استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و هسته‌ای است. روسیه از این نظر بعد از آمریکا جای دارد و به گونه‌ای از تمامی کشورهای ناتو قوی‌تر است و می‌تواند در صورت بروز توطئه و جنگ، در برابر ناتو بایستد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

3. سال 2013 بودجه نظامی سالیانه روسیه 90.8 میلیارد دلار آمریکا بوده است و پس از آمریکا با بودجه 682.5 میلیارد دلار در سال رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اما در قیاس با کل بودجه نظامی کشورهای ناتو، اگرچه این رقم، چندان بالا نیست، اما به هرحال، روسیه از توان لازم برای مقابله با نیروهای ناتو را برخوردار است، اگرچه ممکن است که نتواند ناتو را شکست داهد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

4. روسیه در نبردهای منطقه‌ای نشان داده است که تا حد بالایی از استراتژی‌ و طرح‌های جنگی خوب و به روز برخوردار است. به عنوان مثال در مسئله سوریه و یا اوکراین، روسیه به خوبی توانسته است موفق عمل کند و استراتژی‌های موفقی را پیاده کرده است.

5. تعداد نیروهای نظامی روسیه در سال 2013 برابر 845 هزار نفر بوده است، تعداد نیروهای انگلیسی حاضر در ناتو در همین سال برابر 170 هزار، فرانسه 220 هزار نفر و آلمان 184 هزار نفر بوده است، اگرچه جمع کل نیروهای ناتو از روسیه بیشتر است، اما به هرحال باز هم روسیه حریف دست و پا بسته‌ای نیست و توان خنثی‌سازی حملات ناتو را دارد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

6. همچنین در مقایسه تعداد تسلیحات نظامی، تانک، نفربر و توپخانه نیز تعداد تسلیحات روسیه در مقایسه با ناتو، روسیه تعداد قابل قبولی از تسلیحات را در اختیار دارد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

7. روسیه در پاسخ به تهدیدات آمریکا-ناتو، سامانه موشکی تاکتیکی اسنکندر را مستقر کرده است که قادر است به راحتی هواپیماها و موشک‌های دوربرد و کوتاه برد ناتو را پیش از رسیدن به آسمان یا خاک روسیه هدف قرار دهد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

جنگ روسیه و ناتو یک جنگ ساده نخواهد بود. این جنگ می‌تواند به سادگی به یک جنگ جهانی تمام عیار بدل شود و کشورهایی مانند چین، ژاپن، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای اروپایی که در ناتو عضو نیستند نیز به آن وارد خواهند شد.

جنگ روسیه و ناتو-برنده کیست؟

فارغ از این که این جنگ برنده دارد یا خیر، این جنگ یک نبرد همه‌جانبه خواهد بود، روسیه به آسانی تسلیم نمی‌شود و کشورهای عضو ناتو نیز تلاش می‌کنند تا از هر مسیر و یا وسیله ممکن، روسیه را به زانو در بیاورند.

اما در مقابل روسیه هم تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های خود در برابر هشت پای ناتو مقاومت کند و با ساقط کردن هر یک از دستان یا پاهایش، این اختاپوس را به عقب براند.




مهدی
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
روسیه قدرت اتمی اول دنیا با 8900 کلاهک هسته ای که از آمریکا هم بیشتره. روسیه میتونه آمریکا و اروپا رو با 16 موشک قاره پیما جدید که اسمش ( سرمت) است به ذغال تبدیل کنه. روسیه داره سامانه S-1000 رو میسازه که قادره هر موشک هسته ای رو در جو زمین خنثی کنه.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *