تهیه شناسنامه باغات بالای 2 هزار متر مربع تهران به پایان رسید

3:55 - 21 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۷۷۶
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر با مساحت بیش از 2 هزار متر مربع در سطح مناطق بیست و دو گانه به پایان رسید.
به گزارش گروه جامعه ، علی محمد مختاری گفت: شهرداري تهران موظف است نسبت به تهيه شناسنامه براي آن دسته از اراضي كه داراي رأي باغ از كميسيون ماده هفت آيين نامه فوق باشند، اقدام کند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه براساس گردش کار تعریف شده در مواد این آئین نامه، تشخیص باغات در اراضی با مساحت بیش از 2 هزار مترمربع در اختیار دبیرخانه کمیسیون تشخیص باغات مستقر در سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران بوده است، افزود: اراضی با مساحت 500 تا 2 هزار مترمربع در حیطه وظایف کمیسیون تبصره ذیل ماده 7، مستقر در مناطق 22 گانه شهرداری تهران است.

وی درباره شناسنامه املاك داراي رأي باغ از كميسيون ماده 7 بين سال هاي 1366 تا پایان سال 1394 كه بيش از 2 هزار متر مربع مساحت داشته اند، خاطرنشان کرد: این شناسنامه شامل تعداد و نوع گیاهان، محيط بن، نام مالك، شماره پلاك ثبتي و آدرس و مساحت ملك است که براساس پرونده ها و سوابق موجود و فرم جديد، ثبت رايانه اي شده و مستندات آن ارائه شده است.

مختاری با اشاره به روش های مجازی انجام شده درخصوص شناسنامه این املاک یادآور شد: به موازات اقدامات انجام شده از طریق هماهنگي با سازمان فن آوري و اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران با اجراي روش هاي مجازي و استفاده از تصاوير هوايي و ماهواره اي و نقشه های رقومی، سامانه اطلاعات مکانی باغات شهر تهران تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله اول تمامی مشخصات فعلي املاك مذكور از قبيل موقعيت جغرافيايي، ثبت GIS آنها در نقشه، كاربري هاي املاك بر اساس طرح تفصيلي شهر تهران در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در مرحله بعد وضعيت ملكي آنها براساس مجوزها و پايان كار ساختماني و آخرين عكس هوايي و ماهواره اي بروز رساني شد. بدين ترتيب ضمن شناسايي و تهيه شناسنامه باغات، از طريق ايجاد سامانه مذكور در شهر تهران، حفاظت آنها به صورت ادواري نيز پايش خواهد شد.

مختاری اضافه کرد: شناسنامه تهیه شده شامل مشخصات کامل تک باغات پراکنده و اراضی مشجر با مساحت بیش از 2000 مترمربع در سطح مناطق 22گانه و مشخصات اراضی باغات بهم پیوسته شهر تهران شامل باغات کن، طرشت، سوهانک، فرحزاد و باغات متعلق به سفارتخانه ها و موزه هاست که در تاریخ 95/3/31 از سوی شهرداری تهران به ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده و موضوع هم اکنون از طریق کمیسیون شهرسازی شورا در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: تهیه شناسنامه قطعات و اراضی مشجر با مساحت 500 الی 2000 مترمربع نیز در دست اقدام بوده که تا مهرماه سال جاری تکمیل و ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *