رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صرفه جویی 4 ساعتی لازمه عبور از تابستانی بدون خاموشی

23:00 - 19 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۲۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در حالی که مصرف برق از 51 هزار مگاوات فراتر رفته است، با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی در خصوص افزایش دمای هوا در هفته آتی، احتمال رسیدن این میزان تا 53 هزار مگاوات نیز وجود دارد و به این دلیل نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم.
به گزارش گروه اقتصاد ، آرش کردی گفت: روزهای گذشته همراهی و همکاری بسیار خوب صنایع و بخش کشاورزی در کنار مشترکان خانگی برای مدیریت مصرف را شاهد بودیم و امسال پیش بینی می‌شود با همکاری آحاد مردم بتوانیم حداقل سه هزار و 200 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) افزود: مصرف برق کشور از مرز 51 هزار مگاوات در روز (12 تیرماه) گذشت، بنابراين اینک همه نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، اتمی، برقابی، نیروگاه‌های کوچک و ... و شبکه انتقال برق در آمادگی کامل بسر می‌برند.
 
به گفته کردی، نكته اساسی در این شرایط مدیریت مصرف برق است و به‌ ویژه از مردم تقاضا می‌شود تا با پرهیز از مصارف غیرضروری در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت‌های 12 تا 16) به یاری صنعت برق بشتابند.

وی گفت: عمده مصرف برق در فصل تابستان ناشی از بار سرمایشی است و از مجموع 51 هزار مگاوات پیک بار ثبت شده تا این زمان از سال، فقط 18 هزار مگاوات آن مربوط به سرمایش بود.

کردی خاطرنشان کرد: ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی برای مدیریت مصرف برق و عبور از پیک بار وجود دارد.

وی گفت: روزهای گذشته همراهی و همکاری بسیار خوب صنایع و بخش کشاورزی در کنار مشترکان خانگی برای مدیریت مصرف را شاهد بودیم و امسال پیش بینی می‌شود با همکاری آحاد مردم بتوانیم حداقل سه هزار و 200 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: میزان صرفه جویی می‌تواند برابر با ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید شکل گیرد که به حداقل سه میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی گفت: مدیریت مصرف برق مقوله‌ای است که در همه کشورهای جهان به‌ ویژه ملل پیشرفته و صنعتی به مورد اجرا گذاشته می‌شود و کره جنوبی در سال 2013 میلادی افزون بر 6 هزار مگاوات صرف جویی در اوج بار را به ثبت رساند.

کردی یادآور شد: خاموشی‌هایی که برخی اوقات در بعضی نقاط مشاهده می‌شود، ناشی از حوادث قهری شبکه و غیرقابل اجتناب است که با افزایش بار شبکه و دمای محیط رابطه مستقیم دارد.

وی پیش بینی کرد: مطابق سال‌های گذشته، اوج مصرف برق در مرداد ماه اتفاق می افتد، اما مردم باید کماکان به مدیریت مصرف پرداخته و با صنعت برق کشور همراهی کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 10 درصد مدیریت مصرف در بحث وسایل سرمایشی، صرفه جویی دست کم یکهزار و 800 مگاواتی را به دنبال خواهد داشت و علاوه بر آن احتمال آسیب دیدگی تجهیزات و در پی آن احتمال خاموشی‌های ناخواسته را به حداقل خواهد رساند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *