کلاهبرداری با جعل عنوان کارمند دادگستری در بجنورد

22:20 - 17 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دستگیری فردی که سابقا کارمند دادگستری مشهد بوده و به جرم اخذ رشوه از کار معلق شده بود و همچنان از کارت شناسایی خود در جهت کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کرد خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط غمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دستگیری فردی که سابقا کارمند دادگستری مشهد بوده و به جرم اخذ رشوه از کار معلق شده بود و همچنان از کارت شناسایی خود در جهت کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کرد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته از طریق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان خراسان شمالی مشخص شد فردی با استفاده از کارت شناسایی و کارت ورود و خروج دادگستری مشهدکه سابقا کارمند دادگستری بوده ولی به دلیل اخذ رشوه از خدمت معلق شده، اذعان داشته از طریق ارتباط نزدیک با مرتبطین خود در دیوان عالی کشور قادر به حل و فصل پرونده‌ها است که با این شگرد توانسته بود برخی افراد را فریب داده و مبالغی را از آنها کلاه برداری کند.

وی خاطر نشان کرد: این فرد به همراه دو همدست خود که یکی تبعه افغانستان و دیگری ایرانی است و از کارت شناسایی‌های مجعول استفاده می‌کرده اند با مانورهای متقلبانه و با ادعای اینکه می‌توانند با ورود در پرونده‌های قضایی در نتیجه آرا تاثیر گذار باشند اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

این مقام قضایی تصریح کرد: افراد مذکور به بجنورد عزیمت کرده و در منزل خانواده یکی از زندانیان که به قصاص نفس محکوم شده، در حال مذاکره بوده اند که علی الحساب مبلغ یکصد میلیون ریال توسط برادر محکوم علیه در قالب چک به وی پرداخت شده که چک قبل از وصول کشف شده و متهمان جهت اقدامات قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی شده اند.

قدرتی یادآور شد: همه باید آگاه باشیم که همیشه افراد فرصت طلبی در جامعه وجود دارند که منتظر کوچکترین غفلت و سهل انگاری از جانب ما هستند تا با فریب ما به اهداف شوم خود نزدیک شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *