ضرورت ارائه آموزش صحیح به جوانان در شرف ازدواج با هدف کاهش طلاق

12:00 - 18 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۶۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام شفیعی گفت: باید خانواده‌ها و جوانان در شرف ازدواج با آموزش‌های صحیح با پیامدهای شوم طلاق خصوصاً طلاق توافقی آشنا شوند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، رئیس شعبه دوازده دادگاه عمومی(حقوقی)کرمان گفت: طلاق توافقی بزرگترین و خطرناك ترین معضل اجتماعی است كه گریبانگیر خانواده‌ها شده است.

حجت الاسلام محمد شفیعی اظهار داشت: امروز از عواملی كه به عنوان لایه‌های پنهان زندگی بین زوجین اختلاف انداخته و بسیاری را به پای میز مذاكره طلاق توافقی كشانده است تاثیرات فرهنگ مخرب غرب از طریق ماهواره و بدآموزی‌های اخلاقی و نشر و گسترش بی بندوباری وفساد اخلاقی دیده می‌شود.

وی گفت: احساس خیانت زن به مرد و بالعكس و یا آشكار شدن و برملاء شدن روابط نامشروع یكی از زوجین تیر خلاص را به زندگی مشترك آنان می‌زند و با توافق پای به چوبه دار طلاق می‌نهند و تنها راه نجات و رهایی از بند قیود زندگی مشترك را طلاق توافقی می‌دانند.

وی بیان کرد: سلطه و فرهنگ غرب و ورود به فضاهای مجازی و عدم تقید به فرهنگ و آداب و سنن و رسوم برخاسته از فرهنگ اصیل اسلامی موجب شده زوجین كم تجربه به زعم وگمان باطل خویش تصور نمایند با طلاق همه مشكلات آنان حل خواهد شد.

شفیعی افزود: نمی‌‎خواهم بگویم همه طلاق‌های توافقی بد و قابل تخدیش نمی‌باشد لیكن بخش عمده ای از این طلاق‌ها ناشی از همین فكر غلطی است كه سایه شوم خود را بر جامعه گسترانیده است و همین امر می‌طلبد تا مسئولین تدابیری بیاندیشند و در جهت تحكیم خانواده گام‌های موثر فرهنگی برداشته شود و با آموزش‌های صحیح خانواده و جوانان در شرف ازدواج با پیامدهای شوم طلاق خصوصاً طلاق توافقی آشنا شوند و به زندگی مسالمت آمیز تن دهند و با صبر و تحمل بر مشكلات زندگی مشترك غلبه کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *