سرعت بخشی به رسیدگی‌ها و ارتقای حقوق شهروندی

11:48 - 14 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۴۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان گفت: در جلسات شورای معاونین دادگستری کل استان گلستان، سرعت بخشی به رسیدگی‌ها، رفع نقاط ضعف، ارتقای حقوق شهروندی و افزایش نظارت مهم ترین اهدافی است که در رویکرد جدید دنبال می‌کنیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، هاشمیان گفت: در جلسات شورای معاونین دادگستری کل استان گلستان، سرعت بخشی به رسیدگی‌ها، رفع نقاط ضعف، ارتقای حقوق شهروندی و افزایش نظارت مهم ترین اهدافی است که در رویکرد جدید دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: از این پس در هر جلسه شورای معاونین دادگستری، رئیس دادگستری و دادستان دو حوزه قضایی استان گلستان به جلسه این شورا می‌آیند و از کمبودها، مشکلات و نقاط قوت و ضعف حوزه تحت مدیریت خود می‌گویند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این اقدام در تکمیل بازرسی‌های سال گذشته از حوزه‌های قضایی است.

هادی هاشمیان افزود: در جلسات شورای معاونین، مسئولان هر حوزه قضایی علاوه بر این که از  روند اقدامات انجام شده پس از بازرسی‌های سال قبل باید گزارش ارائه کنند با معاونان قضایی درباره راهکارهای چگونگی بهبود خدمت به مردم و رسیدگی به پرونده‌ها تبادل نظر می‌کنند.

هاشمیان گفت: سرعت بخشی به رسیدگی‌ها، رفع نقاط ضعف، ارتقای حقوق شهروندی و افزایش نظارت مهم ترین اهدافی است که در رویکرد جدید دنبال می‌کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: در نخستین گام، رئیس دادگستری و دادستان حوزه‌های قضایی علی آباد کتول و آزادشهر به نشست شورای معاونین آمدند تا هم گزارشی از روند اجرای برنامه‌های دستگاه قضا در حوزه مدیریتی خود ارائه کنند و هم درباره راهکارهای حل مشکلات در این حوزه‌های قضایی با مسئولان ارشد قضایی استان گفتگو کنند.

گفتنی است شورای معاونین به طور ماهانه با حضور رئیس کل دادگستری و معاونان قضایی وی تشکیل می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *