رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت توسعه زیرساخت‎‌ها در مدیریت پیشگیری از تصادفات رانندگی/ شناسایی و رفع بیش از 13 نقطه پرتصادف برون شهری

16:00 - 10 تير 1395
کد خبر: ۱۹۱۹۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان با اشاره به رفع بیش از 13 نقطه پرتصادف برون شهری در سال جاری گفت: توسعه زیرساخت‎های درون شهری در مدیریت پیشگیری از تصادفات رانندگی اهمیت بسزایی دارد.
«محمدعلی حمیدیان» معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در گفت‎‏وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اینکه مشارکت همگانی شرط اصلی تحقق پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی است گفت: بحث آموزش‎های همگانی و ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه فرهنگ ترافیک و مدیریت حمل و نقل باید با جدیت در دستور کار اعضا کارگروه استان قرار گیرد.

وی با اشاره به آمارهای این حوزه افزود: خوشبختانه با وجود افزایش 14درصدی حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان شاهد مدیریت مطلوب حمل و نقل نسبت به سال گذشته بوده و با 2/12 درصد کاهش متوفیات، رتبه دوم مدیریت پیشگیری از تصافات منجر به فوت در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

حمیدیان با اشاره به رفع بیش از 13 نقطه پرتصادف برون شهری در سال جاری اظهار داشت: نصب تابلوهای اطلاع رسانی ، اصلاح شیب شیروانی ، خط کشی محورهای مواصلاتی ، نصب سامانه‎های پایش تصویری، خدمات رسانی به هنگام امداد و فوریتهای پزشکی و برخورد بازدارنده با رانندگان متخلف از عوامل موثر در کاهش آمار تصادفات منجربه فوت استان است.

وی در انتها با تأکید بر توسعه زیرساخت های درون شهری در مدیریت پیشگیری از تصادفات رانندگی گفت: اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شهری ، راه اندازی مرکز مانیتورینگ، ایجاد سازوکارهای نظام مند در خصوص اعطای گواهینامه رانندگی ،روشنایی معابر و توسعه پل های عابر پیاده از ضرورت های روان سازی ترافیک و حمل و نقل کلان شهر زاهدان می باشد که به عنوان یک مطالبه اجتماعی و مردمی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان پیگیری خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *