"روسیه": موضوع دوپینگ دیگر کشورها نادیده گرفته می شود

6:30 - 07 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۵۳۲
ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران روسی مبنی بر استفاده از مواد نیروزا یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.
به گزارش سرویس بین الملل افزون بر محرومیت کامل تیم دو و میدانی و همچنین دو وزنه بردار روسیه از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016، احتمال می رود تیم وزنه برداری این کشور نیز با اتهام استفاده از مواد نیروزا از شرکت در این رقابت ها محروم شود.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از موتکو نوشت: پس از توقف فشارهای سیاسی کنونی، ورزش روسیه ثبات می یابد، اما محروم کردن ورزشکاران روسی از حضور در رقابت های المپیک برای تخلف دیگر ورزشکاران منطقی و پذیرفته شده نیست.

وی افزود: نمی توان به دلیل اینکه یک ورزشکار سال 2008 مرتکب تخلف شده است، ورزشکار دیگری از بازی های ریو 2016 محروم شود.

موتکو همچنین اقدام اخیر انجمن بین المللی فدراسیون دو و میدانی در اعلام محرومیت کامل روسیه در این رشته را ترس از برخورد کمیته بین المللی المپیک با دیگر موارد مطرح اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط کنونی انجمن بین المللی فدراسیون های دو ومیدانی از خود دفاع می کند، در حالیکه مساله استفاده از مواد نیروزا در کشورهای زیادی مطرح است، اما مسئولان این انجمن می ترسند که کمیته بین المللی المپیک یا سایر مراجع ورزشی تصمیم به مجازات بگیرند.

مسابقه های المپیک ریو 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در برزیل برگزار می شود.
روسیه در تازه ترین گزارش های رسمی در صدر فهرست دوپینگی ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

براساس نتایج تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.
 
این محرومیت در حالی اعلام شده که روسیه به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 برنامه های گسترده ای را برای تقویت جایگاه ورزش این کشور در جهان بویژه فوتبال از نظر اماکن و تاسیسات و همچنین میزبانی از میلیون ها علاقه مند به دیدن این رقابت ها و همچنین گردشگران، تدارک دیده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *