پرونده مسن در سازمان قضایی نیروهای مسلح وجود ندارد

3:45 - 05 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۷۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حنیفه نظری با بیان اینکه پیشگیری و آگاه‌سازی مردم در کاهش وقوع جرم موثر است، گفت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح پرونده مسن وجود ندارد.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمد حنیفه نظری دادستان نظامی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به ساز و کار فعالیت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان اظهار کرد:  این سازمان دارای سابقه 14ساله در امر پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از نیروهای فعال در این مجموعه از نیروهای نظامی و انتظامی هستند، اضافه کرد: این آمار شامل  20 درصد نیروی ارتش، 20 درصد سپاه و 10 درصد ناجا است.

دادستان نظامی استان زنجان با بیان اینکه 50 درصد از نیروهای این سازمان نیز جذب سازمان قضایی نیروهای مسلح هستند، گفت: این آمار  مربوط به ساختار در این سازمان است.

نظری با اشاره به اینکه پیشگیری از جرائم یکی از مهم‌ترین موضوعات در این سازمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در امر پیشگیری، سازمان قضایی سابقه 14 ساله دارد که خوشبختانه در حوزه پیشگیری موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

دادستان نظامی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی اقدام مناسبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود، گفت: این دوره‌ها برای کادر و سربازان وظیفه برگزار می‌شود.

نظری با اشاره به اقدامات سال گذشته سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان در بحث آموزش و با هدف پیشگیری از وقوع جرم اضافه کرد: مجموع دوره‌های برگزار شده در استان در بخش کادر  و  وظیفه بیش از 80 مورد بوده است.

وی با اشاره به حضور 4 هزار 28 نفر با مجموع 156 ساعت در این دوره‌ها افزود: طبق آمار 15 هزار و 786  نفر ساعت در این دوره‌ها حضور داشتند و برگزاری این دوره‌ها در امر پیشگیری موثر بوده و کلاس‌ها موجب شده که آمار جرم به مراتب پایین‌تر بیاید.

این مقام مسئول به موضوع رسیدگی پرونده‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و گفت: در این سازمان رسیدگی به پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفته و با تلاش انجام شده در سازمان قضایی نیروهای مسلح پرونده مسن نداریم و اکثرا پرونده‌ها در مدت یک تا دو روز رسیدگی می‌شود، مگر اینکه در پرونده‎ها نیازمند به نظر کارشناسی، اطاله دادرسی صورت گرفته و مدت زمان رسیدگی به یک ماه نیز می‌انجامد.

وی با بیان اینکه در بخش مجازات نیز به جهت حفظ شان نظام، بند اختصاصی برای محکومان این بخش در نظر گرفته می‌شود، گفت: در همین راستا کسانی که محکومیت عمومی دارند در بند نظامی نیستند.

دادستان نظامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌ها در این سازمان ظرافت خاصی را می‌طلبد، تصریح کرد: سازمان قضایی جایگاه خاصی دارد و نیروهایی که در اینجا پرونده دارند، نیز خاص است.

وی تصریح کرد: هدف از مجازات اصلاح مجرم و حفاظت و حراست از آرمان‌های نظام اسلامی است و همین امر در سازمان قضایی از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است.

دادستان نظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث منشور اخلاقی نیز که تکریم ارباب رجوع است، با خوشرویی اقدام می‌شود و هیچ کس از برخورد همکاران ناراضی نبوده است، گفت: همه کارکنان تلاش می‌کنند که در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *