جرم ۶۴ درصد از زندانیان استان یزد مواد مخدر است

5:30 - 04 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۴۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدی گفت: ۶۴ درصد از جرم زندانیان استان مربوط به مواد مخدر، ۱۵ درصد مرتبط با سرقت و ۳ درصد از آنها امور مالی است.
جرم ۶۴ درصد از زندانیان استان یزد مواد مخدر استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان‌های یزد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۹۶ درصد از زندانیان استان را مردان و ۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و همچنین ۶۷ درصد از زندانیان استان بومی و ۳۳ درصد غیر بومی هستند.

موسی احمدی با اشاره به جرایم زندانیان استان اعلام کرد: ۶۴ درصد از جرم زندانیان استان مربوط به مواد مخدر، ۱۵ درصد مرتبط با سرقت و ۳ درصد از آنها امور مالی است.

وی با بیان اینکه ۱/۵ درصد زندانیان استان در فاصله سنی ۱۸ سال و کمتر قرار دارند، ادامه داد: ۶۷ درصد از زندانیان استان را افراد ۱۹ تا ۳۹ سال و ۲۹ درصد از زندانیان را افراد ۴۰ تا ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و حدود ۷۰ درصد از افرادی که وارد زندان شدند اعلام کردند که بیکار هستند و یا شغل آزاد دارند.

احمدی با بیان اینکه زندان واقعیتی انکارناپذیر در جامعه است، گفت: باید جایگاه و نقش زندان به عنوان یکی از حلقه‌های امنیت در جامعه مورد توجه قرار گیرد و باید به اندازه عملکرد زندان از آن انتظار داشت.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با جرم، زندانی شدن فرد نیست، ادامه داد: زندانی پس از ورود به زندان از سرپرست و حداقل معیشت برخوردار است وبیشترین بار محکومیت بر دوش خانواده زندانی است که در جامعه دچارگرفتاری خواهد شد بنابراین باید بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر گرفت چرا که خانواده زندانی برای تهیه معیشت خود ممکن است به سمت جرم کشیده شوند و این بزه‌‌کاری را در جامعه افزایش می‌دهد.

مدیر کل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه زندان تنها راه حل نیست و باید شکایات به صلح و سازش ختم شود، خاطرنشان کرد: زندان کارکرد خوبی ندارد و متأسفانه به غیر از دوستانِ مجرم فرد دیگری از جامعه زندانی را پس از خروج از زندان حمایت نمی‌کند بنابراین نگرش جامعه باید به سمتی سوق داده شود که اختلافات و شکایات به سازش ختم شود تا آمار زندانی و بزه‌کاری در جامعه افزایش نیابد.

احمدی با بیان اینکه از سال ۸۳ تاکنون یک هزار زندانی با جرایم مالی آزاد شدند، افزود: اکنون ۱۳۹ نفر به دلیل جرایم مالی با بدهی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در زندان‌های استان به سر می‌برند و تلاش ستاد دیه بر این است که با کمک خیرین و دادن وام این زندانیان به آغوش خانواده برگردند.

مدیر کل زندان‌های استان یزد اعلام کرد: امسال به مناسبت ۱۲ فروردین و ولادت حضرت فاطمه(س) ۳۴۷ نفر از زندانیان استان براساس عفو رهبری آزاد شدند که ۲۹ نفر زن بودند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *