تعبیر جالب جلال پور از رابطه تاخیر هواپیما و باب اسفنجی
رئیس اتاق بازرگانی ایران با شرح تأخیر پرواز امروز خود به دلیل تغییر شیفت پرسنل برج مراقبت فرودگاه، گفت: اگرچنین خطایی در هر فرودگاه دیگری به جز مهرآباد روی میداد پرونده فرد خاطی را میگذاشتند زیر بغلش و میگفتند برو کارتون باب اسفنجی ببین.
خبرگزاری میزان -
به گزارش، محسن جلال پور در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان "به خانهات برو و کارتون باب اسفنجی ببین" به موضوع تاخیرات پروازی و شاهکاری از برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.
این روزها صحبت از حقوق های نامتعارف، کم نیست. چند روز پیش من هم اظهارنظری کردم با این مضمون که ظلم حقوقی برخی مدیران دولتی در برابر سوء مدیریت آنها ناچیز است.
برای من تعجب آور است که چرا هیچ کس کمپین مبارزه علیه سوء مدیریت راه نمیاندازد و هیچ کس درباره خسارت بسیار بزرگتر این مدیران به اقتصاد کشور اظهار نظر نمیکند.
فرض کنیم همین امروز با یک طرح یا یک لایحه، حقوق مدیران نالایق به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند آن وقت این پرسش مطرح است که چه کسی پاسخگوی سوء مدیریت و بهرهوری بسیار پایین این جماعت خواهد بود؟
راستش را بخواهید همین امروز، ماجرایی بر من و عدهای از هموطنانم گذشت که بی اندازه ناراحتم کرد. شاید بشود آن را در همین چارچوب تحلیل کرد.
ساعت شش و نیم صبح برای عزیمت به کرمان به فرودگاه رفتم. قرار بود هواپیما ساعت 8:10 دقیقه پرواز کند. برنامه بسیار فشردهای برای این سفر تدارک دیده بودم و تصورم این بود که مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
ساعت 7:50 دقیقه سوار هواپیما شدیم و خوشحال بودم که پرواز، بدون تأخیر خواهد بود. اما در کمال ناباوری، این پرواز 55 دقیقه تأخیر داشت. بیشتر مسافران روزه دار بودند و مدام این سؤال را مطرح میکردند که خب اگر قرار بود پرواز تأخیر داشته باشد، چرا سوار هواپیما شدیم؟
ما پیگیر دلایل تأخیر بودیم تا این که خلبان دلیل پرواز را این گونه توضیح داد:
امروز طبق مقررات، پرسنل هواپیما، چهل دقیقه قبل از پرواز در محل کار حاضر بودیم. در ابتدای ورود به هواپیما با برج مراقبت برای هماهنگی پرواز تماس گرفتم و اشاره کردم که پشت هواپیمای ما هواپیمای دیگری قرار دارد و پرسیدم آیا برای حرکت مشکلی نداریم؟ پاسخ دادند شما میتوانید از سمت جلو به طرف باند حرکت کنید و مشکلی نخواهد بود. همزمان با بسته شدن در هواپیما، شیفت پرسنل برج مراقبت تغییر کرد و مسئول جدید تأکید داشت که باید از مسیر عقب به سمت باند حرکت کنید و چون پشت هواپیمای شما هواپیمای دیگری قرار دارد، باید منتظر بمانید تا هواپیما جابهجا شود. خلبان گفت هرچه اصرار کردم که امکان حرکت از مسیر مقابل وجود دارد و شیفت قبلی برج مراقبت هم آن را تأیید کرده، مورد قبول ایشان واقع نشد. به این ترتیب، جابه جایی هواپیمای مقابل 40 دقیقه طول کشید و پس از آن،15 دقیقه هم در نوبت پرواز قرار گرفتیم.
توضیحات خلبان برای من قانع کننده بود چون ما شاهد بودیم که همه چیز مهیای پرواز است اما نفهمیدم دلیل موافقت اولیه برج مراقبت با حرکت به جلو و پس از آن، دلیل مخالفت شیفت بعدی با این حرکت چه بود.
اما پرسش اصلی این است که چرا باید وقت 280 مسافر به خاطر سلیقه مسئولان برج مراقبت به همین راحتی تلف شود؟ اگر رویه و مقررات است، چرا شیفت قبلی، حرکت به جلو را بدون مشکل میدانست و دومی آن را برنتابید؟ اگر سلیقه است، چه کسی به برج مراقبت این اجازه را داده است که سلیقه خود را به 280 مسافر تحمیل کند؟
نمیدانم در برج مراقبت چه گذشته و دلیل موافقت اولیه و مخالفت ثانویه چه بوده اما هرچه هست، این جا یک نفر کارش را درست انجام نداده. می دانم اگر آن یک نفر در هر فرودگاهی غیر از فرودگاه مهرآباد، چنین خطایی میکرد،پروندهاش را میگذاشتند زیر بغلش و میگفتند به خانهات برو و کارتون باب اسفنجی ببین.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *