رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آرمان‌های بلند امام راحل امروز بیش از هر زمان دیگری در دنیا موضوع جستجو است/ استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضا با جدیت دنبال می‌شود

17:56 - 02 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۱۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در دستگاه قضا استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال می شود گفت: امروز با اطمینان می گویم که تمام نقاط کشور از طرق فناوری های نوین به سیستم دسترسی به پرونده متصل هستند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(چهارشنبه) در جریان تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام راحل  در مضجع مطهر آن حضرت طی سخنانی ضمن تبریک و تهنیت فرار رسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: فرار رسیدن هفته قوه قضاییه را خصوصا به کارکنان خدوم و پرتلاش دستگاه قضا تبریک و تهنیت می گوییم و هر سال در هفته قوه قضائیه در معیت مسئولان عالی قضایی  به مرجع نورانی حضرت امام خمینی برای تجدید بیعت مشرف می شویم

وی با اشاره به آرمان بلند امام راحل گفت: آرمان های امام راحل همچون عدالت و معنویت امروز پیش از هر زمان دیگری در دنیا موضوع جست وجو است و این مفاهیم ارکان نظام مردم سالاری دینی را تشکیل می دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه پس از انقلاب یک مسیر طولانی را طی کرده است، گفت: باید از معمار این بنای جدید شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران صدیقش که برای مبنا قراردادن احکام اسلامی در دستگاه قضا تلاش های زیادی انجام داده اند، یاد کنیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر مبنا قرار گرفتن احکام اسلامی در دستگاه قضا و سختی های موجود در این مسیر تصریح کرد: در طول سی و چند سال قوه قضاییه دائما در تلاش بوده تا به اهداف متعالی مورد نظر نائل شود.

آیت الله آملی لاریجانی درادامه با اشاره آرمان ها و اهداف بلندی که در قانون اساسی برای قوه قضاییه ترسیم شده است گفت: در دوره جدید برای احقاق حقوق عامه، فسخ خصومات بین مردم و نظارت هایی که طبق قانون اساسی بر عهده دستگاه قضا گذاشته شده تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به نظام مطلوب مورد نظر جمهوری اسلامی فاصله داریم، افزود: در دستگاه قضا برای تسهیل مراجعه مردم و رسیدگی به پرونده ها اقدامات زیادی صورت گرفته البته هنوز موضوعاتی مانند اطاله دادرسی وجود دارد که البته برای رفع آن نیز تلاش های مثبتی انجام گرفته است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با بیان اینکه در دستگاه قضا استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال می شود گفت: امروز با اطمینان می گویم که تمام نقاط کشور از طرق فناوری های نوین به سیستم دسترسی به پرونده متصل هستند. همچنین در این رابطه در سازمان ثبت نیز تحولات خوبی صورت گرفته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیداتی که در چند سال اخیر بر روی ارتقای کارآمدی و سلامت دستگاه قضا انجام گرفته، اظهار کرد: در دوره اخیر با کسانی که تخلفاتی مرتکب شده اند و این تخلفات احراز شده، برخورد قاطعی صورت گرفته است.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که مسئولان قضایی انجام می دهند بتوانیم به آن نظام قضایی مطلوب نائل شویم و رضایت باری‌تعالی و مردم را کسب کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *