رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش فیش‌های حقوقی غیرمتعارف بزودی آماده می‌شود/ توقف معوقات بانکی و افزایش شرکت‌های صوری و فروش اوراق

22:23 - 01 تير 1395
کد خبر: ۱۸۸۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی سراج اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور بر اجرای صحیح قوانین در همه نقاط نظارت دارد.
سازمان بارزرسی بر اجرای صحیح قوانین در کشور نظارت دارد/ گزارش فیش های حقوقی غیر متعارف بزودی آماده می شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان  بازرسی کل کشور در اولین روز هفته قوه قضائیه با حضور در برنامه تیتر امشب ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن هفته قوه قضائیه و میلاد امام حسن مجتبی (ع) به تاریخچه شکل گیری سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: این سازمان از سال 1308ایجاد شده و قدمتی 90 ساله دارد.

وی افزود: در سال 1360 طبق اصل 174 قانون اساسی این سازمان تصویب شد و در آن زمان زیر نظر قوه قضائیه بود و اکنون زیر نظر شخص رئیس قوه قضائیه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره یه وظایف این قانون تصریح کرد: نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین در همه ادارات است و در سه قوه می تواند نظارت داشته باشد و ورود پیدا کند.

سراج در خصوص پرداخت حقوق های چندده میلیونی برای برخی از مدیران دولتی گفت وظیفه ذاتی ما است که در این خصوص وارد شویم؛ متاسفانه الان یک مسایلی در رسانه ها مطرح شد که مقداری سیاه نمایی شد، نمیخواهم آن را رد کنم اما به اندازه ای که در رسانه ها مطرح شد، قطعا این موضوعات نبود.

وی افزود: همه این فیش های حقوقی را بررسی کردیم. دوشنبه هفته گذشته حضرت آیت الله لاریجانی ابلاغی برای من صادر کردند که در این رابطه به صورت جدی وارد شوم و گزارشی ارایه دهم، گزارش ما به زودی آماده خواهد شد و به روسای سه قوه تقدیم خواهیم کرد؛ همچنین گزارشی نیز دیروز خدمت روسای سه قوه ارسال کردم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: اکثرا مدیران ما سخت کوش، نجیب و پاک دست هستند، نباید به خاطر چهار مدیری که خلاف کرده اند، آن را به کل مدیران تعمیم دهیم.

قاضی سراج ادامه داد: به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور، سه سال است که تمام سازمان ها و وزارتخانه‌ ها را رصد کرده ام.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در این برنامه زنده تلویزیونی بیان کرد: اخیرا در کشور چین بودم و بیش از صد کشور در آنجا حضور داشتند که از مسئله فساد نگران بودند.

این مقام قضایی تصریح کرد: سخنرانی من در بندی که بیان کردم، مورد تصویب قرار گرفت و در بیانیه ای پایانی آمده بود، آن هم برگرداندن اموال نامشروعی که افراد از جهان سوم به غارت می برند و در کشورهای غربی پناهنده می شوند.

وی اضافه کرد: اخیرا به یکی از کشورهای غربی نیز سفر کردم و از رییس سازمان بازرسی آن کشور دعوت کردم به ایران بیاید، رتبه «پی آی» آن کشور در جهان، تقریبا یک است که در فرجه زمانی رتبه از صد، مجددا به یک آمده و نمودار خیلی قابل قبول نیست، آیا اشتباهی رخ داده است؟ ایشان گفت، خیر، در جنگ جهانی دوم مردم نسبت به آینده فرزندان و خودشان احساس ناامنی کردند که تقریبا مباح دانستند به اموال عمومی دست درازی کنند.

وی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آن مقام خارجی تاکید کرد وقتی رتبه کشور ما به حداکثر رسید، حکام کشور ما احساس خطر کردند، برنامه هشت ماده ای تصویب و تبلیغاتی کردیم و این باعث شد که مردم احساس امنیت نسبت به آینده خود و فرزندانشان کنند.

سراج در ادامه این برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بعضی از افراد هستند که سیاسی بازی درمی آورند و یک کلاغ را 40 کلاغ می کنند؛ این فضایی که اخیرا ساخته شد، فضای کشور ما نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این اتفاق در فیش های رسمی افتاده است و مسئله ای که قابل نظارت بوده، در این زمینه توضیح دهید، گفت: این مسئله مربوط به زمان حاضر نیست هر چه قبلا هم بوده است، به طوری که در گذشته ما آن را بررسی می کردیم و پرونده نیز تشکیل می شد.

وی یادآور شد: زمانی که دولت تغییر کرد، مسئولیت بنده نیز همزمان با مسئولیت دولت بود و در کل گزارش هایی که در نهاد ریاست جمهوری فرستادم، 96 درصد منجر به برائت شده  اما در این دوره یعنی از شهریور سال 92 تا اکنون 68 درصد منجر به محکومیت شده است؛ بنابراین عزم دولت هم مبارزه با فساد است، این تعداد لیست ها را رد نمی کنم و مستند هم دارم اما در رابطه با آن بزرگنمایی و به آن دامن زده شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: صندوق توسعه ملی 20 درصد حاصل فروش میعانات نفتی، گازی و فرآورده های آن است که امسال 30 درصد افزایش یافته است. این صندوق سه رکن دارد که متشکل از هیات امنا، هیات عامل و هیان نظارت است که رئیس جمهور و همچنین از سه قوه در هیات امنا حضور دارند و رئیس سازمان بازرسی کل کشور ریاست هیات نظارت است، رئیس دیوان محاسابت دبیر آن و رئیس سازمان حسابرسی به عنوان نائب رئیس است و مسائلی که مطرح شده، متاسفانه مربوط به هیات عامل است.

سراج تصریح کرد: در جلسه ای که رئیس جمهور، وزرای مربوطه، اشخاصی از قوه مقننه و قضایی هم حضور داشتند در این صندوق پیشنهاد بودجه ای مبنی بر تقاضای افزایش 67 درصدی حقوق شده بود که این پیشنهاد بررسی ا را به رئیس جمهور دادم، مبنی براینکه کمیسیونی برای بررسی تعیین بودجه مشخص شود و وی استقبال کرد؛ کمیسیون را تعیین کردیم و بودجه صندوق از سال گذشته هم درصدی کاهش پیدا کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *