رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

منشور اخلاقی سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ از ارائه خدمات قضایی تا خستگی‌ناپذیری در برابر مراجعات مردم

8:47 - 02 تير 1395
کد خبر: ۱۸۸۶۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در حالی دومین روز از هفته قوه قضائیه به مساله تکریم ارباب رجوع پرداخته شده که در منشور اخلاقی سازمان قضایی نیروهای مسلح نکاتی همچون رعایت نظم و انضباط، حضور به موقع در محل كار، عمل به وعده و رعایت وقت و حفظ اسرار مردم و.. به چشم می‎خورد.
منشور اخلاقی سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ از ارائه خدمات قضایی تا خستگی‌ناپذیری در برابر مراجعات مردم به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در حالی  دومین روز از هفته قوه قضائیه به مساله تکریم ارباب رجوع پرداخته شده که این مهم در نهادهای تابعه دستگاه قضا جزء اولویت‎هایی است که همواره مورد تاکید بوده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح فرمایش امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار داده و در راستای پیشگیری از جرم و تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح با اتكال به خداوند متعال و با تأسی به سنت رسول گرامی اسلام (ص) و اقتدا به مولای متقیان علی (ع) مظهر عدل الهی،به منظور ارج نهادن و حفظ اقتدار نیروهای مسلح و تكریم ارباب رجوع،  در جهت پایبندی به آرمان ها و اصول منشور اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده است.

رعایت نظم و انضباط، حضور به موقع در محل كار،تنظیم امور،عمل به وعده و رعایت وقت مردم سرلوحه‌ِی كار سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و این سازمان بهترین رفتار را شایسته‌ی مردم و نیروهای مسلح دانسته و در این راه در تلاش است.
 
 در منشور اخلاقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید شده که مشكلات شغلی و فراوانی مراجعات این سازمان را به ستوه نیاورده و اعتقاد دارند که اگر به اشتباه افتادیم بازگشت به حق برایمان دشوار نیست.
 
 اهم موارد منشور اخلاقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای عدالت محوری و تکرثیم ارباب رجوع به شرح زیر است.
 
*اجرای عدالت را همواره موجب خشنودی خداوند و استحكام سازمان و خدمت به مردم می دانیم.
 
*حفظ اسرار مردم و نیروهای مسلح را از وظایف مهم خود دانسته و به آن پایبندیم.
 
 *شجاعت ، قاطعیت و عدم تأثیرپذیری از افراد و گروه ها را لازمه‌ی استقلال رأی و تحقق مأموریت های سازمان می دانیم.
 
*ارتقاء دانش و مهارت را برای اجرای مؤثر و كارآمد قوانین و مقررات ضروری می شماریم.
 
همچنین راهنمای مراجعين سازمان قضايی نيروهای مسلح نیز به منظور تسهیل کار و ارائه خدمات در زمینه تنظیم شکوائیه، قرارهای تامین، قرار کفالت، نحوه اعتراض به آراء دادگاه‌ها از جمله مواردی است که در این سازمان به آن پرداخته شده است.
 
سازمان قضایی نیروهای مسلح  فرمایش امام علی(ع) را که فرمودند عدالت را بگستران و از ستمكاری پرهیز كن را سرلوحه کارهای خود قرار داده و منشور اخلاقی خود را با تاسی از فرموده امام علی (ع) و در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *