انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی

13:20 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۶۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی و حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در راستای ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه به امضاء رسید.
انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی
معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم انعقاد تفاهم نامه این معاونت با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما انقلاب کردیم و از یک جامعه شاه زده و درهم ریخته به سمت جامعه بر فراز تمدن اسلامی حرکت می کنیم که تا رسیدن به آن زمان وکار می طلبد و تغییرات و دگرگونی هایی نیز نیاز داریم.
حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی افزود: جامعه ما در حال گذار است و به لحاظ مسائل فرهنگی و اجتماعی در وضعیت مطلوبی نیستیم ودر وضعیت تغییر و حرکت هستیم. یکی ازجهاتی که باید در این حرکت روبه پیش در نظر بگیریم عقب افتادگی های حقوقی و قضایی جامعه است که باید به آن توجه کنیم و برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت جامعه ما در حال حاضر آنچنان که مطلوب اسلام واهل بیت (ع) است، نیست. البته درحال حرکت به سمت آن هستیم.

وی اضافه کرد: رعایت حقوق و فرهنگ اسلامی به عنوان یکی از مهمترین مسائل شمرده شده است و در راس مسائل اجتماعی قرار دارد که باید آن را تقویت کنیم و سعی نماییم افراد حقوق یکدیگر، اصناف وطبقات مختلف را به خوبی رعایت کنند بنابر این در وضع فعلی که مشاهده می کنیم در طی سال تعداد زیادی پرونده قضایی ، حقوقی و مدنی یا کیفری و جزایی تشکیل می شود که آمار نگران کننده ای هم است و اینها یک نشانه هستند نشانه وجود یک نارسایی در بخشهای دیگر جامعه که این نارسایی به این باز می گردد که بسیاری از مردم که دچار این مشکلات می شوند از حقوق و تکالیف خود نسبت به یکدیگر مطلع نیستند و به آنچه که باید در رفتارهایشان با یکدیگر رعایت کنند توجه ندارند.

صادقی در ادامه گفت: مردم  بر اثر ناآگاهی در تعاملاتی که با یکدیگر دارند دچار مشکلاتی می شوند. وقتی آسیبهای موجود آسیب شناسی و  ریشه یابی می شود مشاهده می کنیم که بسیاری از آنها بر اثر ناآگاهی است ودستگاه های فرهنگ ساز ما در این رابطه مسئولیت پیدا می کنند که این ناآگاهی ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: بخش دوم تربیت و اصلاح رفتاری و تغییر رفتاری است. باید در این رابطه رفتارهای درست و صحیح نهادینه سازی شود که اینها نیاز به تربیت دارد که باز هم این عوامل به نهادهای فرهنگ ساز باز می گردد. بخشی از این نهادها ، نهادهای دینی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی با این نهادها از جمله حوزه علمیه، روحانیون که تأثیرگذاری مهمی در سطح کشور برای فرهنگ سازی دارند، در ارتباط است.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی قوه قضائیه در راستای ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه با این نهادها که یکی از مهترین آنها سازمان تبلیغات اسلامی است تعامل و همکاری دارد و امیدواریم این همکاری موجب شود که گامهای سریع تری در راستای ارتقا فرهنگ  حقوقی و قضایی جامعه برداشته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *