بهبود وضعیت خدمت‌رسانی گامی موثر در جهت تحقق عدالت

13:10 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام اکبری ضمن تأکیدبر لزوم تحقق سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص افزایش بهره وری، بهبود وضعیت خدمت رسانی گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان عنوان کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان هرمزگان، اولین جلسه شورای معاونین دادگستری استان هرمزگان در سال 1395 به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین اکبری،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور معاونین دادگستری استان در محل سالن کنفرانس دادگستری کل استان هرمزگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از فیوضات این ماه پر برکت و همچنین قبولی طاعات و عبادات،   با ابراز خرسندی از تلاش‌های بی وقفه اعضای این شورا در راستای احقاق حقوق عمومی و بسط و گسترش عدالت در جامعه، خواستار ادامه حرکت در این مسیر به منظور تسهیل ارائه خدمات به مراجعین و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست معزز قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گردید.

در جلسه شورای معاونین دادگستری استان هرمزگان بدواً نتیجه اجرای مصوبات جلسات قبل از سوی حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آن دستور کار جلسه از سوی دبیر شوراء قرائت و پس از طرح مباحث کارشناسی لازم حسب مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به تشریح سیاست‌های مجموعه قضایی استان با تأکید بر لزوم تحقق شعار سال با محوریت  اقدام و عمل در جهت دستیابی به عدالت آسان پرداخت.

در ادامه این جلسه موضوع افزایش برخی هزینه‌های خدمات قضایی ابلاغ شده از سوی ریاست قوه قضائیه به واحدهای قضایی سراسر کشور و وضعیت پرونده های رسوبی در سطح محاکم قضایی و علل و عوامل موثر در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری ،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم تحقق سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ریاست معزز قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص افزایش بهره وری و همچنین تسهیل امکان بهره مندی عموم مردم از نظام عدالت آسان در ساختار دستگاه قضایی، اتخاذ تمهیداتی چون بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای قضایی را به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان برشمرد.     

به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، مهمترین ابزار به منظور اجرای دقیق و سریع عدالت آسان و مانع اساسی از افزایش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی می‌باشد.

رئیس شورای عالی قضایی استان هرمزگان با اشاره به بهبود بیش از پیش عملکرد مجموعه دستگاه قضایی استان اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد مطلوب کارمندان تلاشگر دادگستری استان موجب گردیده سطح عملکرد این نهاد ارتقاء یابد و دستگاه قضایی استان هرمزگان امتیاز قابل قبولی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان، ابراز امیدواری کرد با تلاش قضات و کارمندان سختکوش دادگستری، تمامی اهداف پیش بینی شده در برنامه جامع راهبردی دادگستری کل استان هرمزگان محقق شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *