۳ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده جاجرود رفع تصرف شد/ تخریب ویلاها

2:40 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۳۴۸
ساخت و سازهای منطقه جاجرود، سرخه حصار و خجیر توسط محیط بانان تخریب شد.
به گزارش گروه جامعه ، از مدتی قبل ۱۵ هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده جاجرود در مرز پارک ملی سرخه حصار توسط شهرداری به منظور احداث پایانه (ترمینال مسافربری) تصرف شده و محدوده مورد نظر زیر با سیم خاردار محصور شده بود.
 
رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: با شکایت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در سال ۱۳۹۳ پرونده ای در این خصوص در دادسرای ناحیه ۷ تهران (سیدخندان) تشکیل شد.
 
امامعلی یگان زاده اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده فوق، معاون محترم دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای حمایت از انفال و ثروت­ های عمومی (مبارزه با زمین­خواری)، شخصا از اراضی مذکور بازدید کرده و دستور رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی مذکور را صادر کردند.
 
حسب دستور مقام قضایی مبنی بر رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی مذکور، محیط بانان پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در تاریخ 25 خرداد نسبت به قلع و قمع سازه های ایجاد شده اقدام نموده و اراضی مربوطه رفع تصرف شد.
 
رسیدگی به وضعیت ۱۲ هکتار باقیمانده از این عرصه نیز در دستور کار دادسرا قرار دارد و پس از اعلام نتیجه استعلام از منابع طبیعی استان تهران، دادگاه در این خصوص نیز تعیین تکلیف خواهد کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *