صدور رأی برای تعطیلی 390 واحد آلاینده در خیابان خلازیر

20:10 - 29 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۲۹۳
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از تکمیل فعالیت شناسایی و صدور رأی تعطیل برای واحدهای آلاینده خیابان خلازیر خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، مسعود سلیمی گفت: در راستای اجرای طرح ویژه مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح شهر تهران، اداره ساماندهی با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل 390 واحد آلاینده در خیابان خلازیر را شناسایی کرد که رأی تعطیل برای همه آنها صادر شده است.

وی با اشاره به پیامدهای مضر زیست محیطی این واحدها افزود: در حال حاضر در حال رایزنی برای جابجایی و انتقال این واحدها به مکان دیگری هستیم.

سلیمی همچنین به افزایش تعداد روز بازارهای سطح منطقه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در این منطقه 5 روز بازار فعال است که با راه اندازی 2 روز بازار دیگر در هفته جاری، تعداد آنها به 7 روز بازار افزایش می یابد.

به گفته وی به منظور رفاه حال شهروندان در تأمین مایحتاج خود و ساماندهی دستفروشان سطح منطقه دو روز بازار شامل جمعه بازار در خیابان مهران، جنب پمپ بنزین و پنجشنبه بازار نیز در خلازیر پشت ورزشگاه شهید کاظمی راه اندازی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دست فروشان و وانت بارها که باعث ایجاد سدمعبر در سطح منطقه می شوند می توانند با مراجعه به اداره ساماندهی منطقه، مجوز فعالیت در این روزبازارها را دریافت کنند.

سلیمی در بخش دیگری به فعالیت های آموزشی اداره ساماندهی در مساجد همزمان با ماه رمضان اشاره و بیان کرد: این آموزش ها درخصوص مبارزه با جانوران مضر شهری و بند 20 است که به هنگام نماز ظهر و عصر به نمازگزاران همراه با توزیع بروشور ارائه می شود.

این مسئول در ادامه به فعالیت های اداره ساماندهی این حوزه در مبارزه با جانوران مضر شهری اشاره و بیان کرد: در راستای ارتقاء سطح بهداشت محیط زندگی شهروندان این منطقه نزدیک به 210 سگ بلاصاحب در خردادماه زنده گیری شد.

همچنین با توجه به شناسایی بیش از 453 منفذ فعال و غیر فعال موش طی این ماه، به منظور مبارزه با این جانوران و کاهش آنها فعالیتهایی همچون طعمه گذاری، لانه کوبی و انسداد، نصب دریچه یکطرفه و توزیع تله های چسبی بین شهروندان انجام شده است.

همچنین مرکز بهزیستی حضرت رقیه در خیابان بهمنیار طی این ماه طعمه گذاری و پاکسازی کامل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *