نگاهی به زندگی روزمره زنان ترکمن صحرا +تصاویر

0:50 - 28 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۶۶۹
ترکمن‌های ایران یکی از اقوام ترک‌تبار ایران هستند که عمدتاً در بخش‌هایی از خراسان و در کناره های شرقی دریای خزر شامل بخش‌های شمالی و شرقی استان گلستان موسوم به ترکمن‌صحرا سکونت دارند. آنان به زبان ترکمنی سخن می‌گویند و بیشترشان مسلمان و پیرو مذهب حنفی هستند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر، تركمن‌صحرا سرزمين سنت‌هاست، سرزمين مردمانی كه شادی و ساده زیستی هنوز در روابط‌شان مشاهده می‌شود، لباس ملی ترکمن ها جذابیت خاصی دارد. لباس ابریشمی و دوخت و دوزهای زیبا مخصوصا پوشش زنان ترکمن هنوز یادآور زندگی کهن ترکمن ها به شمار می رود، آداب و رسوم تركمن‌ها بسيار زيباست، زيبایی كه توأم با حجب و حياست.

زنان تركمن در طول تاريخ زناني بودند كه بسيار پرقدرت و توانمند ظاهر شده‌اند. در طول تاريخ از نظر روابط اجتماع  چندان تفاوت  بين زن و مرد وجود نداشته است. اما با گذشت زمان و به خصوص در چندين سال اخير زن تركمن تنها به عنوان زنان  كه صبور و کوشا هستند، شناسانده شده است.

در جامعه امروز ترکمن ، زنان دیگر خود را در قید و بندهای نادرست گذشته نمی دانند و رو به جلو حرکت می کند، تحصیل می کنند و برای زندگی مشترک خود اهدافی والا دارند. امروز زنان ترکمن با حفظ عزت و نجابت خود در فعالیت های مدنی شرکت می کنند و پابه پای مردان به فعالیت اقتصادی و اجتماع  می پردازند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *