رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معرفی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) به عنوان برترین الگوی زنان در قرآن کریم

5:05 - 28 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۴۷۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم زن فرعون و حضرت مریم را به عنوان زنان پاکدامن و الگو معرفی می‌کند، گفت: همچنین حضرت خدیجه(س) و فاطمه(س) در قرآن کریم به عنوان بالاترین الگو برای زنان معرفی شده‌اند.
معرفی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) به عنوان برترین الگوی زنان در قرآن کریمبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله جعفر سبحانی اظهار کرد: در روایات آمده است که آسیه همسر فرعون، مریم مادر حضرت عیسی، حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اسلام و حضرت فاطمه زهرا(س) چهار زن برتر عالم هستند و دلیل این برتری نیز ایمان و ایثار ایشان است.

وی با اشاره به اینکه آسیه در کاخ فرعون بهترین زندگی را داشت بیان کرد: آسیه وقتی که به نادرست بودن اقدامات فرعون پی برد همه چیز خود را فدای ایمان کرد و فرعون که از این مسئله ناراحت شده بود وی را به دار آویخت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم از آسیه تمجید کرده است افزود: جایگاه حضرت مریم هم روشن است و ایشان مادر پیامبری اولوالعزم است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه بیان کرد: ایشان از روز ازدواج در کنار پیامبر بودند و نخستین زنی بودند که به اسلام ایمان آوردند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سخن امام علی(ع) درباره حضرت خدیجه(س‌) خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه غیر از ایمان راستین، همه ثروت خود را در راه اسلام هزینه کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با حضور حضرت خدیجه(س) بی‌نیاز شد و توانست دین مبین اسلام را نشر دهد، افزود:‌ پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه سه سال در شعب ابیطالب زندگی کردند و در شرایط بسیار سختی بودند و بعد از پایان محاصره اقتصادی حضرت خدیجه رحلت فرمودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام علاقه بسیار زیادی به حضرت خدیجه داشتند بیان کرد: در قرآن کریم بهترین و بدترین زنان الگوی جامعه معرفی شده‌اند و باید زنان جامعه ما از زنان برتر الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم زن فرعون و حضرت مریم را به عنوان زنان پاکدامن و الگو معرفی می‌کند گفت: همچنین حضرت خدیجه(س) و فاطمه(س) در قرآن کریم به عنوان بالاترین الگو برای زنان معرفی شده‌اند.



بی نام
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
همیشه به حضرت فاطمه س متوسل شوید حتما جواب می گیرید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *