تخلیه و بارگیری ۱۶.۸ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان

4:00 - 25 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۴۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رقم بیش از ۱۶ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا و افزایش صادرات مواد غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری این استان طی دو ماهه امسال خبر داد.
به گزارش، ابراهیم ایدنی گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ، در مجموع ۱۶ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۹۳۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، ۱۰ میلیون و ۳۷ هزار و ۸۹۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۳۲ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

ایدنی حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی طی دو ماهه سال ۹۵ را ۲ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۸۱۷ تن اعلام کرد و از افزایش ۱۱۳ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۴۱ هزار و ۶۶۵ تن انواع مشتقات و فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر این استان طی دو ماهه امسال خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیش از یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۸۵ تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۲۵ درصدی است.

وی گفت: طی دو ماهه سال جاری، بالغ بر ۲۱۷ هزار و ۵۵۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد.

ایدنی بیان کرد: طی مدت یاد شده ۷۶۱ هزار و ۱۲۵ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است.

ایدنی همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۵ را ۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۶۴۹ تن را با رشد ۸۳ درصدی اعلام کرد.

وی بیان کرد: طی دو ماهه سال جاری، ۳۰۶ هزار و ۱۰۰ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۵ را ۶ هزار و ۴۱۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۵۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵ هزار و ۵۶۱ فروند از کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران، گفت: طی دو ماهه سال جاری، ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۳۰ نفر سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *