رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم خوزستان سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند

11:11 - 24 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۲۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی نسبت به جمع‌آوری سلاح‌ غیرمجاز مردم استان خوزستان فراخوان صادر كرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی با صدور اطلاعیه‌ای از سوی این معاونت گفت: سلاح گرم و به‌ویژه اسلحه‌های جنگی و شكاری غیرمجاز كه متأسفانه به‌وفور در دست مردم قرار دارد، ابزاری برای ارتكاب جرائمی مانند سرقت و قتل است. از آنجایی كه این آمارها نگران‌كننده است، می‌طلبد تا اقدامات قضایی مؤثری در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: برای ساماندهی این مسئله و حسب الامر رئیس كل دادگستری استان، این معاونت به‌عنوان مسئول جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز انتخاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در ادامه بیان کرد: دارندگان اسلحه‌های غیرمجاز می‌توانند با مراجعه به این معاونت واقع در كوی نبوت، بین بلوار دعبل خزائی و بلوار دماوند، طبقه دوم مجتمع قضایی شهید باهنر، مراجعه كرده و با پر كردن فرم مربوطه، معرفی‌نامه دریافت كنند تا پس از پیگیری امور، مراجعه‌كنندگان برای تحویل سلاح خود و سایر اقدامات لازم، در جریان روند كار قرار گیرند.

وی تصریح كرد: در سال 1390 و طبق نص صریح ماده 16 قانون دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، دارندگان غیرمجاز انواع اسلحه، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل، از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون به مدت شش ماه، فرصت داشتند تا اسلحه خود را به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند و از مجازات مقرر معاف ‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی افزود: چنانچه دارندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز كه در مهلت قانونی مقرر سال 1390 موفق به استفاده از این فرصت نشده‌اند و هنوز اسلحه غیرمجاز در اختیار دارند، می‌توانند ظرف مدت یك ماه آینده نسبت به تحویل سلاح خود اقدام نمایند و از حداكثر تخفیف مجازات بهره‌مند ‌شوند. در غیر این صورت نگهداری سلاح توسط آنان جرم تلقی شده و وفق مقررات قانونی با آنان اقدام قاطع به‌عمل می‌آید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *