اشرار شناسنامه‌دار در جنوب کرمان وجود ندارد

2:30 - 20 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۴۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رستمی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه جیرفت ناامنی نداشته و همچنین اشرار شناسنامه‌دار در این منطقه وجود ندارد.
اشرار شناسنامه‌دار در جنوب کرمان وجود نداردبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه جیرفت ناامنی نداشته و همچنین اشرار شناسنامه‌دار در این منطقه وجود ندارد.

مجید رستمی در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: خروجی فعالیت‌های نیروی انتظامی در اجرای احکام قضایی است و باید احکام ایجاد شده پیگیری شود تا به مرحله اجرا دست پیدا کنند و در این صورت ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم، احساس ناامنی را با اقتدار نیروی انتظامی از مردم دور کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اضافه کرد: دستگاه قضایی با نیروی انتظامی مکمل یکدیگر هستند و اگر نیروی انتظامی به وظایف خود به خوبی عمل نکند، خروجی کار موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

رستمی تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت امنیت در شهرستان جیرفت رضایت‌بخش و مطلوب است و بدون شک خدمات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تغییر مدیریت‌ها موجب ایجاد رویکرد جدید و عملکرد بیشتر می‌شود و امیدواریم این فعالیت‌ها بهتر از گذشته صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: شهرستان جیرفت با وجود وسعت زیاد دارای وضعیت بسیار خوبی در راستای امنیت پایدار است و با توجه به جمعیت بالای این منطقه مردم باید بیشتر احساس آرامش و امنیت کنند و همچنین این منطقه با وجود استقرار ادارات کل و تمدن هفت هزارساله دارای ظرفیت‌ها بسیاری است.

رستمی تصریح کرد: باید در مسائل کاری گرایش‌ها، جناح‌های حزبی، قبیله‌ای و منطقه‌ای را کنار بگذاریم و تعهد، تخصص و تقوای الهی را مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در اجرای احکام قضایی تسریع داشته باشیم تا افراد مخل نظم و امنیت در آرامش نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: باید در نیروی انتظامی کارها و اقدامات اساسی را مدنظر قرار دهیم و از فعالیت‌های عبث و بیهوده دوری کنیم و هر چه فاصله جرم و مجازات کاهش یابد، بازدارندگی آن بیشتر است.

رستمی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان بیشتر جرایم به حداقل ممکن می‌رسد و باید ظرفیت‌ها و مشکلات را شناسایی کنیم و در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت ابراز داشت: باید در زمینه جلوگیری از خسارت اراضی ملی و منابع طبیعی با راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشیم و بحث حفظ جنگل‌ها و مراتع را جدی بگیریم تا از تخریب جنگل‌ها و مراتع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از جمله فعالیت‌های نیروی انتظامی موضوع اقتدار نیروی انتظامی است و تا زمانی که اقتدار نداشته باشیم، مشکلی در این راستا برطرف نمی‌شود، گفت: نیروی انتظامی باید از نظر امکانات و خودرو از سایر افراد و دستگاه‌های دولتی مجهزتر باشد.

رستمی بیان کرد: نیروهایی که در مرکز شهر جیرفت گمارده می‌شوند، باید از نظر فعالیت‌های رزمی و تجهیزات کافی آمادگی کامل داشته باشند و همچنین نیروی انتظامی باید در این راستا مقتدرانه عمل کند.

وی تصریح کرد: هر کجا که مردم در امنیت مشارکت کنند در آن فعالیت موفق می‌شویم و تمامی افراد در زمینه امنیت باید احساس مسئولیت کنند تا مشکل ناامنی ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در بین مردم بسیار مهم است و باید در مسیری حرکت کنیم که مردم به دستگاه انتظامی و قضایی اعتماد کنند تا در فعالیت‌های خود موفق شویم و همچنین باید این اعتماد محله‌محور شود.

رستمی توضیح داد: باید افراد معتمد و مومن را در محله‌ها شناسایی کنیم و همچنین با آن‌ها نشست‌هایی را در راستای ایجاد امنیت پایدار برگزار کنیم.

وی مطرح کرد: خروجی فعالیت‌های نیروی انتظامی در اجرای احکام قضایی است و باید احکام ایجاد شده پیگیری شود تا به مرحله اجرا دست پیدا کنند و در این صورت ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *